20th April 2011, 11:51
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad zo, dat sommige Belgen zich niet houden aan de verkeersregels. Als je dagelijks op de baan bent, zie je dat vele automobilisten gehaast zijn en de snelheidsbeperkingen aan hun laars lappen. Het is wel opmerkelijk dat veel automobilisten remmen in de buurt van een flitspaal, een boete krijgen ze niet graag. Ik probeer zelf veel te letten op mijn snelheid, maar soms volg ik onbewust een voorganger tot ik plots merk dat ik toch te snel rijd. Telefoneren achter het stuur probeer ik te vermijden omdat ik dat echt gevaarlijk vind. Ik denk dat de oorzaak van dit gedrag te vinden is bij de manier hoe we leven. Alles moet hier snel gaan, we willen elke seconde goed benutten, de druk van de maatschappij, … . Sommige mensen vinden dat ze veilig rijden, ook al rijden ze te snel. Misschien is dat ook zo, maar dat geldt zeker niet voor iedereen denk ik. Er moeten verkeersregels en snelheidsbeperkingen zijn, anders krijgen we chaos op de baan. Maar soms vind ik bepaalde snelheidsbeperkingen niet goed gekozen. In ons land staan op sommige plaatsen zoveel verkeersborden, dat het soms heel verwarrend is voor de bestuurder. Ik vind wel dat chauffeurs die onder invloed van alcohol of drugs betrapt worden achter het stuur, streng bestraft mogen worden.
|