23rd March 2011, 22:59
|
Registered User
|
|
|
|
Persoonlijk heb ik toch ook mijn bedenkingen bij moeder worden op latere leeftijd. Oké, ik snap dat die vrouw graag een kind wou maar misschien had ze eens moeten denken aan de toekomst. Voor hetzelfde geld krijgt die moeder binnenkort iets, komt ze te overlijden en dan is dat kindje wees. Of wordt die moeder dement en kan ze zelf niet meer voor haar kind zorgen. Ik denk niet dat een rusthuis bereid gaat zijn om ook die kleine mee binnen te nemen en te verzorgen.
Daarnaast stel ik mij ook medische vragen. Het risico op afwijkingen bij het kind zijn veel groter wanneer de moeder (en de vader) de 40 gepasseerd zijn. Zo loopt het kind meer kans om het syndroom van down te krijgen. Op zich is er niets mis met dergelijke mensen maar dat zal de opvoeding en de verzorging van het kind, voor deze oudere vrouw niet meer zo evident maken.
Ook voor het kind moet het niet leuk zijn met zo'n oude mama. Als kind vond ik het altijd leuk om samen met de mama en de papa naar de speeltuin te gaan en daar te ravotten. Dat zie ik de mama van 63 nog niet direct doen. Ook als ze haar dochter van school komt halen is dat niet zo leuk denk ik. De leeftijdgenootjes, die wel jonge ouders hebben, gaan zich afvragen waarom ze altijd door haar "oma" wordt opgehaald. Ook helpen bij haar huiswerk zal minder vlot gaan aangezien de leerstof tegenover vroeger toch wel redelijk hard veranderd is.
conclusie : ik vind het geen goed idee om op latere leeftijd nog mama te worden.
|