20th March 2011, 14:41
|
Registered User
|
|
|
|
Eén uur voor het slapengaan niet smsen, geen computer of tv komt bij mij ook amper voor. Meestal ben ik net voor ik ga slapen op de computer bezig. Ik zit op sociale netwerksites, maak schooltaken, verstuur nog enkele mails, etc. In de avond krijg ik vaak nog een aantal smsjes die ik allemaal probeer te beantwoorden. Mijn gsm ligt ook altijd op mijn nachtkastje. Dit heeft tot gevolg dat ik veel later ga slapen dan gepland. Ik leg mezelf de regel op om rond 23h naar bed te gaan, maar door die smsjes wordt het al snel 1h. Het gebeurd dan ook wel eens dat ik de volgende dag wat moe ben.
Omdat ikzelf ’s avonds nog op de pc zit of sms, vind ik niet dat ik dit mijn eventuele kinderen kan verbieden. Uiteraard heb je graag dat ze goed slapen, goed presteren op school, etc. Maar je kinderen iets verbieden wat je zelf doet vind ik nogal hypocriet. Zelf zit ik niet in mijn kamer op de laptop, dus zou ik graag hebben dat mijn latere kinderen dit ook niet doen. Zo zitten ze bijvoorbeeld toch al niet tot in de vroege uurtjes stiekem op hun laptop spelletjes te spelen. Verder kan ik alleen maar hopen dat ze een goede portie gezond verstand hebben en niet zoals ik tot laat smsen en denken aan het belang van een goede nachtrust, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid.
|