Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th February 2011, 16:01
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol
Posts: 69
Nergens in Europa worden meer huwelijken ontbonden dan bij ons

In tegenstelling tot Jolien heb ik absoluut niet het idee dat er vandaag de dag snel en impulsief getrouwd wordt in België. Integendeel. Ik heb de indruk dat wie nu voor het huwelijk kiest daar meer achterstaat dan wie dit vroeger deed. Zo'n twintig ŕ dertig jaar geleden was het immers vaak nog 'ongewoon' of zelfs 'ongehoord' om ongehuwd onder hetzelfde dak te leven. En hoe verklaar je anders het gestaag dalende aantal huwelijken in ons land van maar liefst 64.554 in 1990 tot slechts 43.303 in 2009? Met deze theorie slaat Jolien, op enkele 'hollywoodverhalen' ŕ la Britney Spears na, in mijn ogen dus de bal mis.

Daarentegen heb ik wel het gevoel dat mensen vandaag minder 'vechten' voor hun liefde voor elkaar. Wanneer ik om me heen kijk zie ik namelijk voortdurend getrouwde koppels uit elkaar gaan om, naar mijn mening, nogal 'flauwe' redenen als 'we waren elkaar beu gezien' of 'we hadden toch niet genoeg met elkaar gemeen'. Niet dat ik alle gescheiden koppels over dezelfde kam wil scheren, maar in heel wat gevallen zou een echtscheiding, mits een beetje meer moeite van weerskanten, wellicht vermeden kunnen worden. Net zoals het leed hiermee berokkent aan zichzelf, zijn partner en de eventuele kinderen.
Met citaat antwoorden