13th April 2010, 23:32
|
Registered User
|
|
|
|
Als toekomstige leerkrachten is het heel nuttig om dit te weten. Leerlingen en ook de leerkrachten hebben frisse lucht nodig om geconcentreerd te kunnen blijven. Je wordt wel altijd belaagd met geklaag van leerlingen, en dan vooral de meisjes, van "mevrouw, het is hier te koud, mag het raam niet dicht?". Dezelfde meisjes die dan wel bij -5°C met blote rug pertinent weigeren om iets warmer aan te doen dan een leren jasje omdat dat toch niet past bij de hedendaagse mode, maar daar gaat het nu niet over. Verluchting is belangrijk, zonder frisse lucht is het voor leerkracht en leerling moeilijk om de aandacht erbij te houden. Dit merk ik ook tijdens het studeren, als ik mijn kamer te warm 'stook' in de winter dan word ik snel slaperig en is mijn motivatie snel zoek als ik daarentegen mijn kamer verwarm tot een frisse 20°C dan gaat het studeren veel vlotter. Bovendien vind ik dat je van een duf lokaal zelf een beetje suf wordt en zeker met prachtig weer wil je toch zoveel mogelijk frisse lucht en zon binnen? Ramen open zou ik zo zeggen!
|