Enkele post bekijken
Oud 1st April 2010, 01:06
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User

Dit zal altijd een moeilijke kwestie blijven, want zoals het artikel aanhaalt, zal het altijd tegenstand hebben van mensen die strijden voor de fundamentele vrijheden. Zelf weet ik niet goed wat mijn mening hier nu juist over is... Daarom heb ik ook geen stem uitgebracht in de poll.

De vrouwen die er zelf voor kiezen om de boerka te dragen, mogen dat van mij doen als zij zich daar echt goed bij voelen. Ik heb er echt geen bezwaar tegen als zij dat echt willen. Maar als ze verplicht worden om de boerka te dragen (of zoals Bart Somers het op het laatavondjournaal zei: als de vrouwen verplicht worden om zich hun hele leven lang op te sluiten in een kerker), mag het verbod op de boerka er komen.

Ik kan mij inbeelden dat het niet echt aangenaam is om zo'n boerka te dragen en erin te leven. Maar de vrouwen die ertoe verplicht worden, kunnen er vaak niet tegen in gaan. Voor hen zal het verbod op de boerka erg welkom zijn, maar de vrouwen die er zelf voor kiezen, zullen het verbod niet met veel enthousiasme verwelkomen.
Met citaat antwoorden