Rechter dwingt jongen (11) tegen zijn wil bij pa te wonen
Een Britse rechter heeft een elfjarige jongen verplicht bij zijn vader te gaan wonen, hoewel hij die amper kent en er liever niets mee te maken wil hebben. De ouders van de jongen zijn gescheiden sinds hij amper een paar maanden oud was, en hij woonde sindsdien bij zijn moeder in het Londense. Met zijn vader, die twee uur rijden verder woont, heeft hij geen contact omdat zijn ouders al jarenlang ruzie hebben, meldt de Daily Mail.
De jongen vertelde de rechter dat zijn vader "zijn leven verwoest had", en liever zou "slaan en stampen" dan weggehaald te worden bij zijn ma. De rechter had daar echter geen oren naar, en volgde het advies van psychologen, die meenden dat het kind emotionele schade opliep als gevolg van de vervreemding van zijn vader. (sam)
Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-te-wonen.dhtml
Eigen mening.
Toen ik dit las was ik een beetje verbaast. Een rechtzaak dient toch om uit te maken bij wie een kind mag wonen, en de meeste aandacht schenkt men toch aan de mening van het kind.
De jongen krijgt slaag van zijn vader, en toch moet hij bij zijn vader wonen omdat hij emotionele schade opliep door middel van vervreemding???
Kom zeg, hij loopt emotionele schade op door middel van die slagen en verwondingen.
Als moeder van dit kind zou ik hier verder mee gaan en dit zeker niet laten doen.