Ik heb duidelijk een andere mening dan Philip, volgens mij de is de werkgever verplicht om zijn werknemers in te lichten over de gevaren bij het werken in een discotheek, bovendien moet hij hier maatregelen voor nemen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat er geen luide muziek mag gespeeld worden, maar er zijn grenzen. En werknemers moeten er sowieso tegen beschermd worden door oorbeschermers, oordopjes of ...... Dit is toch de ervaring die ik gekend heb op mijn vakantiewerk. Ik moest een papier ondertekenen waarin stond dat ik weet had van de geluidshinder en waarbij ik verklaarde om telkens de oordopjes te gebruiken. Mijn baas kwam dit niet controleren, maar hij heeft mij ten minste op de hoogte gebracht van de gevaren en op welke manier ik mezelf moest beschermen.
Controles hierop zijn volgens mij zeker en vast nuttig, want gehoorschade kan een ernstige invloed hebben op je sociaal leven. Niet goed meer horen zorgt ervoor dat je het moeilijker krijgt om in groep te functioneren.
Daarnaast heb ik het nog niet over de financiële gevolgend achteraf. Want mensen die door hun werk ernstige gehoorschade oplopen hebben recht op een uitkering voor beroepsziektes. (zie pagina 11:
http://www.fmp.fgov.be/Pdfdocs/MedicalN/listBNL.pdf) Hoeveel kost dit de maatschappij wel niet?
Op alle gebieden is het voor mij duidelijk. BETER VOORKOMEN DAN "GENEZEN"!