Enkele post bekijken
Oud 6th January 2009, 20:26
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Als ik puur op de resultaten van dit onderzoek af ga, kan ik stellen dat het huidige Duitsland zijn inwoners slechter behandelt dan Rusland dat deed op zijn communistische en onderdrukkende manier. Dat lijkt mij echt wel bizar!

Ik dacht bij het lezen van dit artikel ook wel aan het feit dat hier slechts een beperkte groep geënquêteerd werd. Iets meer dan 1000 mensen is volgens mij niet voldoende om zo'n sterke beweringen te maken. Nu wordt er gesproken over "een vierde van de Oost-Duitsers vindt..." terwijl het in feite maar over 250 mensen gaan. Ook dat de euforie van de val ondertussen vervlogen is, is voor mij geen nieuws meer. Dat was dan ook wel te denken na 20 jaar. Misschien is het in Oost-Duitsland nog zeker niet zo goed leven als in West-Duitsland, dit zal nog wel even zo blijven denk ik... De inwoners komen van een diepe economische put en worden aangelsloten bij het vroegere West-Duitsland.

Het feit dat de situatie er globaal gezien niet op verbetert en dat het merendeel van de Oost-Duitse inwoners liever terug gaat naar het communistisch Russische regime lijkt me nogal bizar...
Met citaat antwoorden