6th January 2009, 14:36
|
Registered User
|
|
|
|
Ik las hier iets dat mensen met een hoger iq meer in de boeken zitten en anderen die tijd dan doorbrengen als sportend. Maar is het niet zo dat iq niet zo direct een verband heeft met "veel studeren". Een mens met een hoog iq heeft doorgaans minder tijd nodig om iets te leren dan iemand met een lager iq..
Mijn mening over dit fenomeen.. Ik denk dat dit ook moet gezien worden in de geschiedenis. Dit onderzoek handelt over WOII als ik mij niet vergis, en toen was oorlogvoering nog een pak 'primitiever' als nu. Eén van de belangrijkste factoren toen was hoeveelheid. Hoe meer volk hoe beter.. En dan kan dit onderzoek inderdaad verklaard worden als: de 'slimmeren' denken te lang na. Maar als we naar de hedendaagse oorlogsvoering gaan kijken dan moeten we toch wel stellen dat dit een pak 'intelligenter' is geworden. Tactische bommenwerpers, berekeningen omtrent impact, stealth... Dit zijn technieken die vroeger niet bestonden. En ik denk dat de oorlog nu gevoerd wordt door enerzijds de hogere intellectuelen die achter de knoppen staan en op afstand oorlog voeren, terwijl die vroeger ook op het slagveld stonden, en anderzijds de lager intellectuelen die nog een vorm van man tegen man situaties uitvechten. Hoewel dit laatste ook wel in mindere mate voorkomt dan vroeger..
Groeten,
Philip
|