Enkele post bekijken
Oud 19th December 2008, 16:20
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens

slim meisje krijg dodelijke coctail van klasgenootjes

Slim meisje krijgt dodelijke cocktail van klasgenootjes
In het Duitse Hamburg hebben jaloerse kinderen gepoogd het slimste meisje van de klas te vergiftigen met een cocktail van poetsproducten.

De kinderen, die in het vierde leerjaar zitten, goten een mengsel van schoonmaakmiddelen, parfum en schoensmeer in een drankfles van het meisje.

Het meisje zag het drankje borrelen en vermoedde onraad. Ze nam een klein slokje, wat meteen tot hevige buikpijn leidde. Het meisje werd naar het ziekenhuis vervoerd maar overleefde de moordpoging.

Onderzoek wees uit dat het drankje van het meisje vergiftigd was. De daders worden niet vervolgd; zij zijn minderjarig. Ze zullen niet langer in dezelfde klas als het slachtoffer mogen zitten. Voor haar ouders gaat dat niet ver genoeg, zij overwegen om hun kind naar een andere school over te plaatsen.

bron: www.gva.be

Eigen mening

Ik vind het erg dat het zo ver moet komen. En zeker bij zo'n jonge kinderen, waar zitten ze met hun verstand. Denken ze niet na over de gevolgen dat hun daden kunnen hebben. Het meisje heeft nu nog geluk gehad dat ze het overleefd heeft, maar welke emotionele en psychologische schade houd ze er aan over. Ik vind het erg voor de ouders en voor het slachtoffer dat de daders niet gestraft worden. Ze kunnen nu vrolijk verder naar school gaan zonder er besef van te hebben dat ze enige fout hebben begaan. Ik vind dat ze toch een straf moeten krijgen het is toch rechtvaardig ten opzichte van het slachtoffer en de ouders. En dat de school ze naar een andere klas verplaats vind ik ook geen oplossing dat is het probleem niet oplossen. Ik kan de ouders begrijpen als ze zeggen dat ze hun kind naar een andere school willen sturen. Ik zou ook denken dat mijn kind op elk moment van de dag iets kan over komen. En wat nog het ergste is ze beginnen steeds jonger.
Met citaat antwoorden