|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
slim meisje krijg dodelijke coctail van klasgenootjes
Slim meisje krijgt dodelijke cocktail van klasgenootjes
In het Duitse Hamburg hebben jaloerse kinderen gepoogd het slimste meisje van de klas te vergiftigen met een cocktail van poetsproducten. De kinderen, die in het vierde leerjaar zitten, goten een mengsel van schoonmaakmiddelen, parfum en schoensmeer in een drankfles van het meisje. Het meisje zag het drankje borrelen en vermoedde onraad. Ze nam een klein slokje, wat meteen tot hevige buikpijn leidde. Het meisje werd naar het ziekenhuis vervoerd maar overleefde de moordpoging. Onderzoek wees uit dat het drankje van het meisje vergiftigd was. De daders worden niet vervolgd; zij zijn minderjarig. Ze zullen niet langer in dezelfde klas als het slachtoffer mogen zitten. Voor haar ouders gaat dat niet ver genoeg, zij overwegen om hun kind naar een andere school over te plaatsen. bron: www.gva.be Eigen mening Ik vind het erg dat het zo ver moet komen. En zeker bij zo'n jonge kinderen, waar zitten ze met hun verstand. Denken ze niet na over de gevolgen dat hun daden kunnen hebben. Het meisje heeft nu nog geluk gehad dat ze het overleefd heeft, maar welke emotionele en psychologische schade houd ze er aan over. Ik vind het erg voor de ouders en voor het slachtoffer dat de daders niet gestraft worden. Ze kunnen nu vrolijk verder naar school gaan zonder er besef van te hebben dat ze enige fout hebben begaan. Ik vind dat ze toch een straf moeten krijgen het is toch rechtvaardig ten opzichte van het slachtoffer en de ouders. En dat de school ze naar een andere klas verplaats vind ik ook geen oplossing dat is het probleem niet oplossen. Ik kan de ouders begrijpen als ze zeggen dat ze hun kind naar een andere school willen sturen. Ik zou ook denken dat mijn kind op elk moment van de dag iets kan over komen. En wat nog het ergste is ze beginnen steeds jonger. |
|
|||
|
|||
Ik schrik van de leeftijd. Zo jong en tot zulke dingen in staat. Het is schandalig dat de daders gewoon op die school mogen blijven. Ze zouden op zijn minst van school gestuurd moeten worden. Zodat ze beseffen dat wat ze gedaan hebben echt wel erg is. Nu zijn de ouders van het meisje zo goed als gedwongen om haar van school te laten veranderen. Ik zou mijn kind niet naar dezelfde school laten gaan als je weet dat de kinderen die haar wilde vergiftigen er nog rondlopen.
|
|
||||
|
||||
Het lijkt mij ook zeer vreemd dat de kinderen die verantwoordelijk zijn voor het mengsel niet gestraft zullen worden. Dan zou het écht te ver gaan lijkt mij... Hoewel deze kinderen kennelijk niet wisten wat de gevolgen van hun daden konden zijn, moeten ze toch inzien dat zoiets niet door de beugel kan! Door de kinderen niet te straffen geeft de school volgens mij een verkeerd signaal aan de kinderen en de ouders ervan.
|
|
|||
|
|||
Toen ik de titel las, wist ik niet wat ik moest verwachten. Was het een grap die uitdraaide op een gevaarlijke situatie of was het vooraf gepland?
Dat jonge kinderen zulke acties ondernemen, vind ik een schandaal! Iedereen wil goede punten op school halen, maar moet je daarom een aanslag plegen op het leven van iemand? Neen, dit snap ik niet! Wat ik niet begrijp is dat het meisje uiteindelijk toch van het drankje gedronken heeft. Ze vermoedde al onraad, waarom dronk ze dan toch? De jongeren zijn inderdaad minderjarig en worden daarom niet gestraft. Toch is een gepaste straf noodzakelijk. Zelf zou ik mijn kind onmiddellijk van deze school halen. De school treft hier ook schuld. Zij hadden de kinderen in het oog moeten houden. Op die manier had het misschien vermeden kunnen worden. Conclusie, de jongeren wilden het misschien niet zo ver laten komen. Toch moet er ingegrepen worden! |
|
|||
|
|||
Zoals al vaak gezegd begrijp ik niet dat die kinderen op zulke jonge leeftijd hiertoe instaat zijn. Zouden zij echt niet beseffen dat ze het meisje hiermee konden vergiftigingen en wat ze deden zeer gevaarlijk was.
Ook ik vind dat de dadertjes een gepaste straf moeten krijgen. Hoe gaan ze anders beseffen dat ze fout bezig zijn? Ook vind ik het raar dat de kinderen op school zomaar aan schoonmaakmiddel kunnen komen. Ik zou verwachten dat dit achter een gesloten deur staat. Waar ik ook mijn bedenkingen bij heb is het feit dat de daders niet naar een andere school moeten maar dat de ouders van het slachtoffer hun dochter eventueel naar een andere school moeten sturen. |
|
||||
|
||||
Allée, seg, waar gaat dat nu toch naartoe met de kinderen?
Waren die meisjes dan echt zo jaloers omdat dat meisje zo slim was? Iedereen heeft toch zijn kwaliteiten, de ‘daders’ kunnen misschien heel goed pianospelen, terwijl het slimme meisje dat helemaal niet kan.. Dat de meisjes niet gestraft worden, vind ik het toppunt. Voor die kinderen betekent het precies dat ze niets verkeerds gedaan hebben en dat ze gewoon mogen verder doen met wat ze bezig waren ?? Ik vind toch dat ze een straf verdienen om zich bewust te worden van hun daden. Persoonlijk zou ik mijn ‘slim kind’ meteen van school halen, voordat zoiets nog een keer voorvalt. |
|
|||
|
|||
Voor mij klinkt het toch allemaal wat vreemd. Het slimste meisje van de klas, dat het drankje zag borrelen, wist dat er iets aan de hand was EN TOCH neemt ze er een klein slokje van. Zoiets past niet echt mee onder het titeltje slim. Maar ja dat zijn details. Het is ongewoon dat kinderen van die leeftijd zoiets doen, zo ver gaan. Ik vind niet dat de ouders hun kind van het school zouden moeten veranderen maar dat de daders van het school moeten gegooid worden. Dit klinkt zwaar maar denk even mee, je wordt meestal van school gegooid als je op het school drugs neemt of dealt. Dan spreken we nog maar over drugs, hier gaat het erom dat er iemand dood had kunnen gaan. Dat is het minste dat de school kan, vind ik. Laten zien dat de school verantwoordelijkheid kan nemen. Er zijn nu verzachtende omstandigheden omdat het meisje nog leeft. Dat vind ik onterecht want het had evengoed anders kunnen aflopen.
Minderjarig of niet, een kind uit het vierde leerjaar weet al wel dat dit er echt over gaat. De kinderen moeten duidelijk gemaakt worden welke risico's ze namen en hebben psychologische begeleiding nodig. Als jongeren tot zo iets in staat zijn op zo'n jonge leeftijd moeten we zien waar de oorzaak lag om problemen in de toekomst te vermijden. |
|
|||
|
|||
waarschijnlijk was het drankje ook niet echt aan het borrelen
maar het lijkt me inderdaad ook vreemd dat ze er toch van drinkt als ze het vreemd vindt. Maar dat zal ook wel mede zijn door de peer pressure waar kinderen geweldig beïnvloedbaar voor zijn. Maar dat ze op zo'n leeftijd in staat zijn tot zoiets laat toch een indruk op me na. Ik durf ook nog zeggen dat we waarschijnlijk niet het volledige verhaal hebben, deze leerlingen zullen niet zo maar iemand vermoorden omdat ze gewoon slimmer is. Er zulle nog wel andere feiten zijn die ook hebben meesgepeeld. |
|
|||
|
|||
Niet te geloven! Het kan niet veel gekker. Als ik dit lees vraag ik me toch serieus af waar die kinderen in vredesnaam het idee vandaan halen om zo'n cocktail te maken! Dit moeten ze toch ergens gezien of gehoord hebben? Kinderen van die leeftijd zouden nog moeten geloven dat een mix van cola, fanta en sprite dodelijk kan zijn.
Ik ben het hier helemaal mee eens dat dit niet ongestraft kan blijven. De kinderen moeten de ernst van hun daad inzien, en dit kan alleen maar door hen een (voor hen) zware straf op te leggen. Ook de ouders zouden begeleid moeten worden. Ik denk niet dat het als ouder makkelijk is om dit nieuws te verwerken. |
|
|||
|
|||
verschrikkelijk
Ik vind het echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. En ik vraag mij af hoe men dit niet eerder had kunnen merken. Dit zal niet plots uit het niets zijn gekomen volgens mij, maar er zal al wel ander pestgedrag aan vooraf zijn gegaan en men had dit moeten opmerken. Als men dit op tijd zou hebben opgemerkt, dan had het misschien niet zo uit de hand gelopen.
|