Enkele post bekijken
Oud 12th November 2008, 19:38
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User

leugentjes

3000 leugens is inderdaad heel veel, maar vaak is het voor het kind zijn eigen goed dat het niet de volledig waarheid kent. Zoals bijvoorbeeld Sinterklaas, het is inderdaad een leugen, maar het is goed voor de kinderen. Stel je voor dat je ouders niet mee zouden doen met deze traditie, ik denk dat dit dan nog pijnlijker is voor het kind als ze ermee geconfronteerd worden dat de goede man bij alle andere kinderen langskomt en bij hem/haar niet. Oke, het is een grote ontnuchtering en klap voor jonge kinderen als later dan toch blijkt dat Sinterklaas niet echt bestaat, maar tegen die tijd snappen de kinderen dit beter, maar natuurlijk nog niet helemaal.
Nog een andere leugen is de tandenfee, dit is een mooi verhaal om de pijn van de kinderen te verzachten. De kinderen zijn vaak helemaal van slag als ze hun tandjes beginnen te verliezen, maar dan komt de tandenfee en neemt het leed toch voor een deel weg. Ik vraag mij af waarom deze kleine leugentjes niet zouden mogen als je weet dat je je kind er mee kan opvrolijken, ookal kan de uiteindelijke waarheid hard aankomen, ze hebben er toch maar leuke momenten aan over gehouden.
Met citaat antwoorden