Enkele post bekijken
Oud 12th January 2005, 20:21
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Ik denk niet dat een verandering in de wapenwetgeving veel gaat uithalen. Als ze meer verbieden komt er gewoon nog meer op de illegale markt.. Het is alleszins wel verontrustend dat je zo gemakkelijk aan een wapen kan geraken. Ik ben er zeker van dat als je een beetje moeite doet je binnen de 2 dagen een perfect wapen hebt zonder ook maar enige identiteit prijs te geven.

Er zijn trouwens ook zo van die wapens met luchtdruk. Hier kan je maar gewoon ijzeren hulsjes mee afschieten zoals op de kermis. Daar heb je ook helemaal geen vergunning voor nodig. Als je daar een beetje mee overweg kan is het niet eens zo moeilijk om hiermee iemand te verwonden of te doden. Ik ben vroeger eens naar een vriend geweest die zo iets had. Wij gingen toen op ongeveer 10 ŕ 15m van een boom staan en schoten. Die schors viel er gewoon af. Je moet niet vragen hoeveel kracht er in zo'n pistooltje zit. Echt levensgevaarlijk.

Ik denk ook dat het vooral te maken heeft met het gevoel van veiligheid. Zijn er nog veel mensen die zich veilig voelen in hun huis? Ik denk het niet. De gemakkelijkste oplossing die een beter gevoel geeft is dan ofwel een hond in huis halen ofwel een vuurwapen. Vermits een vuurwapen meer zekerheid geeft denk ik dat er veel mensen hiervoor kiezen. Ik denk dat de regering beter meer werk steekt in het gevoel van veiligheid bij de mensen te verhogen dan zich bezig te houden met wetswijzigingen die toch niets uithalen.