Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2007, 13:59
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Jammer dat het daar voor jou op lijkt want dat is het toch helemaal niet. Het is een symbolisch standpunt om duidelijk te maken dat men discriminatie niet moet verbieden door repressieve maatregelen, hoe verwerpelijk het ook is.

Stel dan nog dat het inderdaad louter een symbolische actie zou zijn.
De gevolgen zijn er niet minder om.
Zoals ik hierboven al aantoon gaat die wet niet enkel over het verkondingen van je mening, die wet gaat veel verder. Ze zorgt er o.a. voor dat je etnische afkomst, geaardheid en weetikveelwatnogallemaal geen hindernissen zijn bij het deelnemen aan de maatschappij doordat men je o.a. niet mag afwijzen bij een sollicitatie omwille van bovengenoemde redenen. Ze zorgt er ook voor dat bepaalde openbare gebouwen zo moeten voorzien zijn dat ook gehandicapten er zonder problemen toegang tot hebben.

Absolute vrijheid van meningsuiting is een mooi concept, maar het mag niet ten koste gaan van de dingen die ik hierboven vermeld vind ik. Dat ze die wet aanpassen, oké, maar afschaffen?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden