9th October 2006, 22:06
|
Registered User
|
|
|
|
De kieze heeft altijd gelijk
Stelling:Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als een VB-burgemeester 6 jaar lang mijn gemeente bestuurt.
Gisteren konden we spijtig genoeg besluiten dat het Vlaams Belang wel degelijk een grote opmars heeft gemaakt. We waren het er grotendeels over eens dat stemmen op het VB niet goed is voor onze samenleving. Moest het aan de macht komen, dan is er niet voor iedereen in je gemeente een gelijk beleid. De allochtonen zullen anders behandeld worden dan de autochtonen burgers. Wat als je dan allochtone leerlingen in je klas hebt zitten? Zij zouden zeker niet dezelfde kansen krijgen dan hun medeleerlingen. Zij zullen zeker ook niet gerespecteerd worden in hun "anders zijn" door de rest van de klas.
Sommige mensen die op het VB stemmen, kennen slechts één standpunt, ze zijn tegen de allochtonen. Met de slogan "Veilig Vlaanderen" kwam het VB in bijna alle dorpen op. De mensen kennen niets anders van de partij of willen er niets van kennen en dus wordt deze slogan hun motivatie om op het VB te stemmen. Dit terwijl het VB nog andere standpunten hebben waar ze het misschien niet mee eens zouden zijn. Wij denken dat als het echt zover komt dat het VB echt alleen aan de macht komt, veel mensen verrast zouden kunnen zijn door het beleid. En zes jaar is een lange tijd...
Stelling:Lokale verkiezingen mogen geen afrekening zijn voor het huidig federaal beleid.
In het begin was er enige onenigheid over deze stelling. De één vond dat dit absoluut wel zo was, terwijl de ander vond dat er wel degelijk een verschil was tussen het stemmen voor de federale verkiezingen en de gemeenteverkiezingen.
Sommige mensen denken: "Wij zijn niet tevreden met ons beleid hier in Vlaanderen, wij willen de VLD niet langer." en zij werken dit nu uit op de VLD-partijen die opkomen in de gemeente. Maar het doel van de VLD-partij in je gemeente is niet dezelfde dan die op federaal vlak. Hun beleid is enigszins onafhankelijk van elkaar.
Ook krijgen de kiezers beelden op televisie te zien zoals toen de gevangenen ontsnapt waren en het hoofd deed er niets tegen. Dit is voor hen ook niet bemoedigend om op die partij te stemmen.
Ons besluit is dus: het zou niet mogen, maar toch gaat dit zo.
|