Enkele post bekijken
Oud 22nd May 2006, 10:48
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Er is een racisitische moord gebeurd, net zoals er elke dag racistische dingen gebeuren in beide richtingen. Ik zie geen enkele reden waarom hier ineens, out of the blue, een politieke partij moet bij betrokken worden? De enige link die ik zie is die met zijn tante, en die houdt geen steek. Ik heb ook een nonkel die voor SPA in de geemteraad zit en ik heb daar niet de minste boodschap aan.
Citaat:
Is het feit dat het kan geen reden genoeg om er eens bij stil te staan?
Of zelfs om er drukte over te maken?

Even bij stil te staan en in vraag te stellen ja, maar niet er van uit te gaan dat het ook zo is.
Een drukte maken omdat iets kan, vind'k een beetje erover. Ga eerst empirisch rationeel te werk en wacht tot je weet hoe de vork in de steel zit, maak er dan pas drukte over anders maak je je gewoon belachelijk in m'n ogen.

Citaat:
Misschien ben jij daar wel zeker van, maar hijzelf in ieder geval niet:
De jongeman verklaarde dat hij, na het kopen van het jachtwapen en munitie, doelbewust op zoek ging naar mensen van vreemde origine om hen neer te schieten, aldus het parket.

Dat heeft daar toch niets mee te maken. Dat is de beslissing die hij nu heeft genomen en daar zeg ik toch niets over, natuurlijk was dit een racistische moord, iets anders zeggen zou pas stom zijn. Ik zei dat hij voor hetzelfde geld een andere beslissing had kunnen nemen die typerend is voor mensen die totaal flippen en zoveel mogelijk mensen met zich de dood in willen sleuren. Mensen die ze het leven niet gunnen: hun ex en kinderen, hun klasgenootjes (jaloezie?), of in dit geval vreemdelingen.. Als ze er maar slechte gevoelens jegens koesteren. Je hebt er ook die met de wagen gaan spookrijden op de autosnelweg, nog een andere tactiek als je het geld niet hebt voor een jachtwapen. Iemand van wie de stoppen zo doorslaan zoekt gewoon slachtoffers en in dit geval waren dat kleurlingen. Duidelijk racistisch, maar wat heeft het Vlaams Blok hiermee te maken, er is geen enkel bewijs of directe link. Ik zie de logica hierachter niet, waarom sleur je er een politieke partij bij? Omdat je het met valide argumenten niet kan halen om de partij te verbieden/dotaties af te nemen? Ga je ze nu verantwoordelijk stellen omdat mensen worden vermoord? Zielig hoor. Pak ze aan op hun programma en dubbelzinnigheden, maar niet op iets waar ze zelf niks aan kunnen doen of mee te maken hebben. Pak ze op hun acties en woorden, niet die van andere geflipte extremistische zotten waar ze niets mee te maken hebben.

Citaat:
Misschien wel, maar het is toch niet omdat mensen altijd een alternatief vinden dat je alles en iedereen zo maar zijn gang moet laten gaan?

Is het begrip democratie u vreemd? Als een bepaald percentage van de bevolking iets wil, dan moet de regering hier rekening mee houden en ze hun gang laten gaan om dingen in vraag te stellen(freedom of speech right?). Als je gaat beginnen met partijen te verbieden (niet toevallig de grootste oppositiepartij in Vlaanderen en dus met als taak het beleid in vraag te stellen) dan ruikt dit bij mij naar communistische praktijken. Als je niet wil dat de oppositie zijn gang gaat (want het legt hen duidelijk geen windeiren) en zelfs zo ver wil gaan om ze te verbieden, haal dan dat zinnetje uit je signature hier, want dan ken je de Russische geschiedenis niet en al de smeerlapperij die er is uitgehaald met mensen die het communistische beleid in vraag durfden stellen.
Met citaat antwoorden