Enkele post bekijken
Oud 19th May 2006, 16:47
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik ben ervan overtuigd dat het bestaan van een partij zoals het VB wel degelijk bijdraagt tot de overtuiging die Hans klaarblijkelijk deelde.
Zoals ik in een andere draad al zei: ze zijn dan mss niet openlijk rascistisch (dat wordt alleszins toch beweerd), maar de gedachte dat ze het zijn is er wel. Iets dat rascisten in spé alleen maar sterkt in hun opvattingen omdat ze 'weten' dat ze gesteund worden en dat ze niet alleen zijn.

Dus als een rooie doorflipt en in een vlaag van waanzin een VB-café binnenwandelt en lustig begint in het rond te boenken, dan kan ik zeggen dat dit klimaat geschept is door de SP (per slot van rekening zitten die het meest op de kap van het Vlaams Blok)? Wat voor een redenering is dat? Houdt totaal geen steek.

Heeft het VB meegeholpen bij het vormen van Hans z'n overtuiging? Misschien, maar misschien ook niet. Wie weet zag hij dingen die hem niet aanstonden en groeide langzaam haat. Who knows? Je bent net iets te zeker van je stuk hier. Newsflash: er lopen zotten rond op de wereld die zichzelf dingen gaan wijsmaken en dingen gaan zien die er niet zijn.

Dus je denkt dat hij bij zichzelf dacht 'VB'ers gaan het met me eens zijn als ik hier vrouwen en kinderen begin af te knallen'?
Die jongen is gewoon doorgedraaid, en een politieke partij hier medeverantwoordelijk voor achten is plain stupid en narrow-minded.

Om terug te komen op de Kardinaal. Actuele ethische kwesties zijn inderdaad iets voor de Kardinaal om mee bezig te zijn en eventueel in je preek te vermelden (zij het dan liefst zo voorzichtig mogelijk).
Maar als je het kerkasiel-gebeuren onder de loep neemt, dan kan je enkel zeggen dat het een soort drukkingsmiddel is (zéker als het gepaard gaat met hongerstaking). En dit kan niet, je mag geen druk uitoefenen op de regering zoals het nu gebeurd. Wat men doet is het respect voor het leven in deze maatschappij misbruiken en een ander wel dwingen tot keuzes die hij eigenlijk niet wil maken. Chantage tout court. Not done.
Met citaat antwoorden