Enkele post bekijken
Oud 5th April 2017, 22:10
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User

Onschuldig jaren opgesloten zitten lijkt me verschrikkelijk! Je staat stil in de tijd, stil in een cel. Zo lang voor je onschuld pleiten moet toch het leven en de wil uit je zuigen. Ik geloof niet dat je als dezelfde persoon vrij komt. Ik begrijp dat de advocaat een hoger bedrag eist. Heel je leven is verandert, je persoonlijkheid, je leefomgeving, je sociale vaardigheden,... het is onvoorstelbaar. Het is nog niet eens zeker dat je een vergoeding krijgt want je kunt je 'verdacht' gedragen hebben. Deze term vind ik ook maar vaag, je verdacht gedragen, wie/wat beslist dat je je eigen verdacht gedraagt.
Je kunt zelfs nog voor het goede te doen in de gevangenis zitten, kijk naar Nelson Mandela,... . Dat lijkt me verschrikkelijk. Je probeert het goede te doen en het enige wat je krijgt is gevangenschap.
Uiteindelijk kunnen ze de regels denk ik niet soepeler maken. Stel je voor dat de overheid dat doet en dat iemand die schuldig is vrijuit gaat, dat gebeurt hedendaags al dus zit je met het dilemma: minder onschuldige in gevangenschap en meer schuldige op vrije voeten of eerder andersom? Het is niet gemakkelijk en in deze omstandigheden kun je niet zwart-wit-denken.
Met citaat antwoorden