11th December 2015, 21:22
|
Registered User
|
|
|
|
Toekomstmuziek
Enerzijds ben ik net zoals Laurence enorm enthousiast over de eerste smartphone die we mogen afwassen. Ik gebruik mijn smartphone voor meer andere doeleinden dan om te bellen. Ik bezoek websites, verricht vluchtig opzoekwerk, lees artikels, etc. Het compacte formaat van een smartphone speelt een grote rol in zijn bruikbaarheid. Omdat ik hem overal mee naartoe neem, is het een bundel geworden van meerdere gegevens. Ik bewaar er niet alleen mijn dierbaarste foto's op, maar ook recepten die ik op eender welke locatie kan raadplegen via mijn smartphone.
Daarnaast is een afwasbare smartphone ook enorm handig wanneer de nichtjes en neefjes een smartphone weer eens als speelgoed hebben beschouwd. Mijn nicht heeft een 3-jarig dochtertje dat zich onlangs had uitgeleefd met vingerverf op mijn nicht haar smartphone. Dit goedje af de smartphone krijgen zonder hem meer te beschadigen, was geen gemakkelijke opgave. Ook dergelijke incidentjes zullen gemakkelijker op te lossen zijn door deze nieuwe smartphone.
Anderzijds zijn er al zoveel waterdichte smartphones en hoesjes op de markt, dat ik me afvraag waarom het ook nog eens nodig is om je smartphone mee in bad te kunnen nemen. Uiteraard is de afwasbare smartphone niet alleen geschikt om in bad te gaan, maar ik vraag me toch af of we ons smartphonegebruik niet een beetje moeten verlagen.
Alles bij elkaar bekeken, denk ik dat een smartphone als deze en misschien nog meer uitgeruste versies sowieso toekomstmuziek zullen zijn aangezien smartphones al zo ingeburgerd zijn in onze samenleving. Het is dan ook logisch dat producenten de bevolking als een goudmijn zien door hen te kunnen overtuigen met de allernieuwste, meest uitgeruste smartphones.
|