actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th December 2015, 00:10
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User

Japanners bedenken smartphone die je mag afwassen

De nieuwe telefoon van het Japanse Kyocera is de eerste smartphone die je mag afwassen. Hij kan zelfs zonder enige moeite in bad gebruikt worden.

De Digno, zoals het toestel heet, kan tegen schokken, stof, water en zeep. "We gebruiken smartphones op steeds meer plaatsen en sms'en en bellen er al lang niet meer alleen mee", klinkt het in een persbericht. "We gebruiken hem ook om recepten te checken en buiten, daarom hebben we een smartphone gemaakt die altijd goed schoon te maken is."

Er zijn al smartphones op de markt die waterdicht zijn, maar die kunnen niet tegen zeep. Door zeep krijgt water een andere dichtheid, waardoor het lastiger is om een smartphone hiervoor te beschermen. "De telefoon is ook in bad te gebruiken, omdat hij ook tegen heet water kan en het scherm goed te besturen is met natte handen", klinkt het nog.

Het toestel heeft een 5 inch display, 2GB RAM en 16GB opslag. De opslag is uit te breiden via microSD. Op de voorkant zit een 2-megapixel camera en op de achterkant is hij voorzien van 13 megapixels.

Het toestel is vooralsnog alleen in Japan verkrijgbaar.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws...mal-633147.html
Eigen mening: Tegenwoordig gebruiken we onze smartphone overal. Een waterdichte smartphone kan wel tegen gewoon water maar niet tegen zeep zoals in het artikel vermeld. Met natte vingers kan je een smartphone ook bijna niet bedienen, het zou wel handig zijn dat een gsm tegen deze dingen kan. Zelf gebruik ik mijn gsm als 'receptenboekje' en dan gebeurd het wel eens dat deze vuil wordt. Dan moet ik hem heel voorzichtig afkuisen, dus zou veel makkelijker zijn om een smartphone te hebben die we gewoon kunnen afwassen.
Met citaat antwoorden
Oud 11th December 2015, 21:22
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User

Toekomstmuziek

Enerzijds ben ik net zoals Laurence enorm enthousiast over de eerste smartphone die we mogen afwassen. Ik gebruik mijn smartphone voor meer andere doeleinden dan om te bellen. Ik bezoek websites, verricht vluchtig opzoekwerk, lees artikels, etc. Het compacte formaat van een smartphone speelt een grote rol in zijn bruikbaarheid. Omdat ik hem overal mee naartoe neem, is het een bundel geworden van meerdere gegevens. Ik bewaar er niet alleen mijn dierbaarste foto's op, maar ook recepten die ik op eender welke locatie kan raadplegen via mijn smartphone.

Daarnaast is een afwasbare smartphone ook enorm handig wanneer de nichtjes en neefjes een smartphone weer eens als speelgoed hebben beschouwd. Mijn nicht heeft een 3-jarig dochtertje dat zich onlangs had uitgeleefd met vingerverf op mijn nicht haar smartphone. Dit goedje af de smartphone krijgen zonder hem meer te beschadigen, was geen gemakkelijke opgave. Ook dergelijke incidentjes zullen gemakkelijker op te lossen zijn door deze nieuwe smartphone.

Anderzijds zijn er al zoveel waterdichte smartphones en hoesjes op de markt, dat ik me afvraag waarom het ook nog eens nodig is om je smartphone mee in bad te kunnen nemen. Uiteraard is de afwasbare smartphone niet alleen geschikt om in bad te gaan, maar ik vraag me toch af of we ons smartphonegebruik niet een beetje moeten verlagen.

Alles bij elkaar bekeken, denk ik dat een smartphone als deze en misschien nog meer uitgeruste versies sowieso toekomstmuziek zullen zijn aangezien smartphones al zo ingeburgerd zijn in onze samenleving. Het is dan ook logisch dat producenten de bevolking als een goudmijn zien door hen te kunnen overtuigen met de allernieuwste, meest uitgeruste smartphones.

Laatst aangepast door Z*ë.Crols : 11th December 2015 om 21:27.
Met citaat antwoorden
Oud 12th December 2015, 12:40
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User

Ik vind het stom dat ze smartphones maken die tegen water en zeep kunnen. Er zijn nog enorm veel mogelijkheden die je kan ontwikkelen voor een smartphone en (persoonlijk) het tegen zeep kunnen is er daar geen van. Ze konden zich beter eens bezighouden met het maken van een goede batterij, die langer dan twee dagen overleeft. Langs de andere kant is het niet slecht dat de smartphone 'waterdicht' wordt, want ik kan mij voorstellen dat je inderdaad je gsm wil proper maken na het koken. In het artikel staat ook dat je met dit toestel in bad kan gaan. Het nadeel is dat de meeste mensen de smartphone mee in bad nemen. De vraag die ik me hierbij stel is of dat het wel 'gezond' is? Dit toont nog maar eens aan dat de meeste mensen geen half uur zonder gsm kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:53.