Enkele post bekijken
Oud 30th November 2015, 15:19
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User

Ik ben het absoluut niet eens met het standpunt dat in het artikel aangehaald wordt. Wanneer jongens, voor eender welke richting, slechter scoren dan meisjes, wordt dit als vanzelfsprekend beschouwd, een normaal verschil in prestaties tussen beide geslachten. Wanneer het omgekeerde zich echter voordoet, en meisjes slechter blijken te scoren dan jongens, moet er plots sprake zijn van seksisme en een oneerlijkheid in de examens?
Als we kunnen aanvaarden dat jongens en meisjes verschillend scoren op bepaalde zaken, moeten we net zo goed aanvaarden dat dit verschil af en toe in het voordeel van de jongens zal spelen; is er anders niet juist sprake van discriminatie naar de heren toe?
Mevrouw Soens merkt op dat er meer jongens dan meisjes deze opleiding volgen, en wil meteen het verschil rechttrekken door de slaagkansen voor meisjes te verhogen. Dit lijkt, zoals Esther al aanhaalde, meer op positieve discriminatie dan op werken aan gelijke kansen.
Ten slotte vraag ik mij af hoe men in godsnaam een examen tandheelkunde makkelijker maakt voor mannen: "Bonuspunten voor wie ook vijf automerken opsomt"?
Met citaat antwoorden