PDA

Bekijk de volledige versie : Tip voor lange post(er)s!


Barst
18th December 2004, 03:39
Gisteren een frustrerende ervaring gehad: drie kwartier zitten schrijven aan een post over de geplande onderwijshervormingen voor de Lerarenopleiding (tegelijk bedoeld als lezersbrief voor DS...), vervolgens zoals altijd geklikt op 'Nieuw Onderwerp Versturen', en vervolgens een foutmelding teruggekregen... Bijgevolg: lang 'bevroede' post foetsjie...
Probleem voorgelegd aan W. (Tech. Admin) die volgende wijze raad meegaf:
Bij het versturen van een lange post, altijd eerst kopiëren!! Bij werkzaamheden aan de host-server (ergens in Californië naar het schijnt) ben je in dat geval namelijk altijd de pineut... zoals ik gisteren dus :mad:

Kenny
18th December 2004, 20:09
[QUOTE=Barst]vervolgens zoals altijd geklikt op 'Nieuw Onderwerp Versturen', en vervolgens een foutmelding teruggekregen... Bijgevolg: lang 'bevroede' post foetsjie...[/quote]

Als Internet Explorer (of eender welke browser) niet in z'n geheel crasht, dan kan je toch altijd terug naar de vorige pagina? En dan staat die net getypte tekst er normaal nog hoor...

Typ maar eens een tekstje, ga naar een andere pagina door op een link te klikken ofzo, en druk op 'Vorige'... die tekst zal blijven staan.

Davy V.H.
19th December 2004, 02:29
[QUOTE=Kenny]Als Internet Explorer (of eender welke browser) niet in z'n geheel crasht, dan kan je toch altijd terug naar de vorige pagina? En dan staat die net getypte tekst er normaal nog hoor...

Typ maar eens een tekstje, ga naar een andere pagina door op een link te klikken ofzo, en druk op 'Vorige'... die tekst zal blijven staan.[/QUOTE]

Nee lukt niet altijd. Pagina kan verlopen zijn en met een foutmelding ben je nooit zeker of de post in het geheugen blijft. Ik denk wel dat Barst de knop 'vorige' begrijpt en de functie er van snapt :)

Kenny
19th December 2004, 14:17
[QUOTE=Davy V.H.]Nee lukt niet altijd. Pagina kan verlopen zijn en met een foutmelding ben je nooit zeker of de post in het geheugen blijft. Ik denk wel dat Barst de knop 'vorige' begrijpt en de functie er van snapt :)[/QUOTE]

Haha, zo was het nu ook weer niet bedoeld. :D

Nee, ik bedoelde maar dat bij server-side fouten (en dat was hier toch het geval, aangezien hij spreekt van een foutmelding bij de server in Californië) jouw getypte tekst niet verdwijnt. Dat kan enkel als er iets misgaat aan de client-side, dus bv. als je browser crasht, daarom dat ik het nogal vreemd vond.

't Is maar... bij ons op kot werkt het Internet zo ook maar zus en zo en heb ik het dus al geregeld aan de hand gehad dat ik mijn epistels wilde verzenden maar een foutmelding terugkreeg. Dat lag dan niet aan de forumserver maar ook niet aan mij... en zodus -gelukkig maar- gaat die getypte tekst niet verloren.