PDA

Bekijk de volledige versie : Syrië klaagt over gebrek aan toeristen


Annelies.Roofthooft
19th May 2012, 14:49
Syrië, het land waar sinds maart 2011 geregeld opstanden uitbreken en waar de overheid er niet voor terugdeinst om burgers te martelen en/of te doden, klaagt over een gebrek aan toeristen. Het toerisme in Syrië nam een sterke duik door het aanslepende conflict tussen de regeringstroepen en rebellen van president al-Assad.

Syrië stuurde een brief aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarin haalt het land aan dat de hotelbezetting er op een jaar tijd daalde met 75%. 'In de steden waar er sprake is van spanningen of conflicten is de toestand al helemaal rampzalig. De toeristische activiteit is er volledig stilgelegd en de hotels zijn er dicht. Ook restaurants sluiten hun deuren, inmiddels zit 40% van de mensen zonder werk', meldt de Syrische VN-ambassadeur Bashar Ja'afari.

Volgens Ja'afari is de daling van het toerisme te wijten aan landen die hun burgers aanraden om weg te blijven uit Syrië.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20120518_164

Eigen mening:
Het verbaast me absoluut niets dat in Syrië er maar weinig of geen toeristen zijn, het lijkt me zelfs logisch.
Wie wil er nu op vakantie gaan naar een land waar het niet meer veilig is om gewoon over straat te lopen? Niet veel mensen denk ik.
Ik vind het zelfs wat schandalig dat Syrië hierover durft klagen. Dit is een teken dat ze zelf hun gevaarlijke situatie niet inzien en niet beseffen dat ze hier eerst iets aan moeten doen vooraleer ze hun toeristische sector kunnen heropbouwen.