actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Midden-Oosten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th May 2012, 15:49
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User

Syrië klaagt over gebrek aan toeristen

Syrië, het land waar sinds maart 2011 geregeld opstanden uitbreken en waar de overheid er niet voor terugdeinst om burgers te martelen en/of te doden, klaagt over een gebrek aan toeristen. Het toerisme in Syrië nam een sterke duik door het aanslepende conflict tussen de regeringstroepen en rebellen van president al-Assad.

Syrië stuurde een brief aan de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarin haalt het land aan dat de hotelbezetting er op een jaar tijd daalde met 75%. 'In de steden waar er sprake is van spanningen of conflicten is de toestand al helemaal rampzalig. De toeristische activiteit is er volledig stilgelegd en de hotels zijn er dicht. Ook restaurants sluiten hun deuren, inmiddels zit 40% van de mensen zonder werk', meldt de Syrische VN-ambassadeur Bashar Ja'afari.

Volgens Ja'afari is de daling van het toerisme te wijten aan landen die hun burgers aanraden om weg te blijven uit Syrië.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120518_164

Eigen mening:
Het verbaast me absoluut niets dat in Syrië er maar weinig of geen toeristen zijn, het lijkt me zelfs logisch.
Wie wil er nu op vakantie gaan naar een land waar het niet meer veilig is om gewoon over straat te lopen? Niet veel mensen denk ik.
Ik vind het zelfs wat schandalig dat Syrië hierover durft klagen. Dit is een teken dat ze zelf hun gevaarlijke situatie niet inzien en niet beseffen dat ze hier eerst iets aan moeten doen vooraleer ze hun toeristische sector kunnen heropbouwen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:28.