actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2015, 15:42
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Ik begrijp de bezorgdheid van Lindy maar toch wil ik drie kanttekeningen maken omtrent haar mening.
Ten eerste gaat men te werk zoals een callcenter; je moet eerst een keuze maken in welke taal je bediend wil worden, nadien moet je aangeven op je medische hulp, brandweer of politie nodig hebt. Hierin dient de beller dus tweemaal een cijfertje in te geven wat toch niet zo tijdrovend is.
Ten tweede zou men bij een foutief gebruik van het keuzemenu automatisch na een paar seconden doorverwezen worden naar een operator. Mensen die dus door een bepaalde gebeurtenis in paniek zijn, ... zullen nog altijd na een paar seconden verder geholpen worden door een persoonlijke operator.
Ten derde zit het systeem voorlopig nog in een testfase, later zal deze testfase geëvalueerd worden en bijgestuurd waar nodig.
Ik vind het om bovenstaande redenen dan ook nog wat vroeg om definitieve conclusies te trekken omtrent het voorstel. We wachten best nog eventjes af tot na de testfase.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2015, 11:37
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 58
In ‘De Morgen’ van 10-11-2015 met als titel ‘Keuzemenu bij noodnummer 112 kan mensenlevens kosten’ werd nog eens vermeld dat er vele kwaadwillige oproepen worden geregistreerd, jaarlijks zo’n 100 000. Daar schrok ik even van. Je moet toch wel wat gestoord zijn om hulpdiensten onnodig te bellen.
Evenals Lindy ben ik van mening dat een keuzemenu inschakelen om ‘112’ te bellen ondenkbaar is. Het is inderdaad tijdverlies. Hoe lang moet je soms wachten vooraleer je geholpen wordt wanneer je een commercieel bedrijf moet contacteren: druk ‘1’ voor Nederlands, druk ‘2’ voor een technisch probleem, druk ’3’ voor … druk ’8’ wanneer je een medewerker wil spreken.
In de laatste alinea van het artikel dat ik las, wordt er gesproken van Ecall, een alarmsysteem dat via gps en gsm werkt in de auto. Ik citeer: ’Wanneer de airbags uitklappen bij een zware botsing, zullen de hulpdiensten via Ecall automatisch worden opgebeld. De gps in de auto zal ook de precieze plaats van het ongeval aangeven.’ Als dit systeem waterdicht is, vind ik dit echt een goed idee. Ik hoop dat alle auto’s spoedig met zo’n systeem zullen uitgerust worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:29.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.