![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik denk ook niet dat dit een oplossing is. Op de ring van Antwerpen is de snelheid in de spitsuren vaak al beperkt tot bijvoorbeeld 90 kilometer per uur en zelfs dan nog staat alles vaak dicht. Oké, waarschijnlijk helpt een snelheidsbeperking wel, maar in mijn ogen heeft het geen nut om deze snelheidsbeperking naar andere snelheidswegen over te brengen indien dit eigenlijk geen nut heeft. Ik ben dan ook voor de plaatselijke snelheidsbeperkingen waar men vandaag de dag al gebruik van maakt.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik denk ook dat dit helemaal geen oplossing gaat zijn. Als we bijvoorbeeld kijken naar de Kennedytunnel. Daar gaan ze opeens de snelheid verlagen naar 70 km per uur en dit zorgt voor een groot deel voor de enorme files. Ze kunnen beter het mobiliteitsplan van de jaren 60 terug invoeren. Waarbij ze een grote ring rond Antwerpen aanleggen al dan niet met een tunnel. De kleine ring zal de files nooit kunnen opvangen. Wegen aanleggen is niet vervuilend, maar de voertuigen die erop rijden. Het mobiliteitsprobleem moet opgelost worden door de verbrandingsmotoren te vervangen door milieuvriendelijke krachtbronnen.
|