actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th May 2014, 19:10
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door S*EVEN.BRUYNSEELS
Werk doen 'onder je niveau' vind ik echt een misplaatste uitdrukken, geen werk is onder niemand zijn niveau.
Ik doe vakantiewerk bij McDonald's en ik kan je verzekeren dat daar ook mensen zijn die 'onder hun niveau' moeten werken.
Soms is er gewoon geen andere optie, soms betaald het beter.

Een niveau van werken koppelen we maar al te vaak aan geld (hoeveel verdient hij/zij?), hoewel de mentale capaciteiten vaak een grote(re) rol spelen.
Oud 20th May 2014, 21:55
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User

Er staat ook nergens vermeld of de jongeren hier iets mee inzitten ... Misschien doen ze de job die ze uitvoeren wel zeer boeiend en interessant. Dus om het dan 'onder hun niveau' werken te noemen, vind ik niet terecht. En zoals al meerdere malen is aangehaald, is er soms geen andere mogelijkheid en is onder je niveau werken nog steeds beter dan niet werken.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd May 2014, 07:54
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel

Ik sluit mij volledig aan bij Carl en Charlotte. Misschien moeten we wel iets strenger gaan zijn of een beperking gaan zetten op het aantal studenten die beginnen aan een opleiding psychologie, criminologie (deze komen wel vaak bij de politie terecht) of iets met audiovisuele technieken. Deze mensen weten gewoon vaak op voorhand al dat het zeer moeilijk gaat worden in het vinden van een job in hetgeen ze gestudeerd hebben. Mogen we die mensen dan het recht ontnemen om te gaan studeren wat ze echt graag willen? Neen, maar organiseer bv een soort van ingangsexamen en beperk het aantal inschrijvingen. Anders gaat het aantal hoger opgeleiden die werken onder hun niveau enkel maar stijgen. Over de druk op de werkvloer wil ik nog dit zeggen. Op elk niveau op de werkvloer kom je een bepaalde vorm van druk tegen. Het is gewoon een kwestie van hoe je hier mee omgaat. De mensen in de 'topjobs' waar het niveau van stress en druk een stuk hoger gaat liggen verdienen meestal ook een stuk meer e. Zoals mijn vroegere baas wel eens zei: stress stijgt recht evenredig met uw loon.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd May 2014, 09:04
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User

Er is helemaal niets mis met werken onder uw niveau in mijn ogen. Ik heb zelf een vriend die gestart is als chemische reiniger bij Jansens Farmaceutica. Hij heeft een diploma maar vond geen werk wat bij zijn diploma paste. Na verloop van tijd heeft hij zichzelf kunnen opwerken tot een sterke functie bij Jansens Farmaceutica. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat werken onder je niveau meer oplevert dan thuisblijven omdat je geen job vind naar je diploma. Als je gaat solliciteren en je werkt op dat moment, zal je misschien toekomstige baas zien dat je ijverig bent en heb je extra ervaring. Mensen die hunzelf te belangrijk vinden om tijdelijk iets "beneden" hun diploma te doen als ze na een lange tijd nog geen succes hebben bij het solliciteren. Iedereen weet dat het niet leuk is om iets anders te doen waarvoor je jaren hebt voor gestudeerd, maar je krijgt zoveel meer respect.
Met citaat antwoorden
Oud 1st June 2014, 18:30
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Tjah, ik heb hier onlangs nog een leuke discussie over gehad. Onderwijs is, vind ik, een recht dat gerespecteerd moet worden en wordt pas recentelijk effectief toegepast. Nu meer als ooit is ons onderwijs toegankelijk voor elke inwoner en dat is evident. Alleen zijn nu de gevolgen daadwerkelijk zichtbaar.

De groei van het aantal studenten in hoger onderwijs/ universiteit heeft een invloed op werkgelegenheid en dus ook de plaatselijke economie. Er zijn nog altijd meer vacatures open dan er werkzoekende zijn. Dit komt omdat er velen een hooggeschoolde vacature zoeken, terwijl er daar minder werk in te vinden is. Dit terwijl de "laaggeschoolde" vacatures open blijven. Dus met andere woorden hebben we teveel hooggeschoolde werkzoekende die geen werk in hun eigen veld vinden en hierdoor, gedeeltelijk noodgedwongen, een vacature invullen van "beneden" hun niveau. Maar in hoeverre is dit "beneden" hun niveau? Ik heb ooit stage gelopen in de toeristische dienst van Hoogstraten waar er sommigen een master diploma bezaten voor letterkunde.
Oud 1st June 2014, 23:13
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Om te beginnen ben ik het zo goed als helemaal eens met Hendrik. Enkel het feit dat hij zegt dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden. Volgens cijfers van de VDAB zijn er 44 000 vacatures voor 220 000 werkzoekenden. Maar hij heeft wel gelijk dat er misschien te veel hoog opgeleiden zijn, maar dan is de vraag: Leer je voor een sector waar er jobzekerheid is of voor een job die je graag doet?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:48.