actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th May 2014, 18:15
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User

Allereerst heeft de paus goede stappen genomen. Een commissie oprichten om de hulp vlotter te doen verlopen. Top! De regels en wetten verstrengen. Top! Maar om vergiffenis vragen vind ik er te veel aan. Over vergiffenis kan hier in mijn ogen niet gevraagd worden. Ik vind het zelfs een beetje "spottend". Het geeft het gevoel dat de daden geminimaliseerd worden. Kijk nu toch eens naar de reden van die seksuele frustratie. Geestelijken mogen geen vrouw en kinderen hebben. Wie heeft deze absurde uitspraak ooit toch gedaan? Sta geestelijken toe een gezin te stichten en er zullen weinig of geen voorvallen opduiken binnen vijftig jaar. Dit zal de kerk ook veel populairder maken en ervoor zorgen dat meer jongeren terug voor dat beroep kiezen.
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2014, 18:29
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User

Ik denk dat veel van de slachtoffers hebben gewacht op dergelijke klare taal. Maar het is niet de paus alleen dat om vergissing moet vragen. De priesters die zich daadwerkelijk met dergelijke wanpraktijken hebben bezig gehouden dienen nog steeds gestraft te worden. Het is niet omdat ze een hoge functie hebben binnen de kerk dat deze een mindere straf moeten krijgen.
Maar doordat dergelijke zaken verjaren, is dit wel het geval. Hier kan ik met mijn verstand niet goed bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:49.