actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th May 2014, 11:34
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User

Wie sterke richting kiest, studeert later sneller af

Ik ben het totaal niet eens met dit krantenartikel. Het is niet waar dat wanneer je uit een hogere richting komt, je sneller gaat afstuderen. Ik denk dat het afstuderen afhangt van je motivatie en niet van je studierichting in het middelbaar. Ik ken voldoende personen die niet uit het aso komen, gestart zijn aan een masteropleiding en deze met succes beëindigt hebben. Ook ken ik personen die uit een hoge richting in het middelbaar komen, die niet slagen wanneer ze verder studeren. Ik kan er dus zelf niet zo goed mee om dat dit krantenartikel weer een stempel drukt op het ASO, TSO en het BSO.
Met citaat antwoorden
Oud 16th May 2014, 14:13
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User

Ik ben het niet helemaal eens met dit artikel. Ikzelf kom uit een 'zogenaamd sterkere ASO-richting', maar heb sinds ik afstudeerde aan het middelbaar nog steeds geen bachelordiploma. Een grote hoop vrienden uit mijn klas van vroeger zitten in het zelfde schuitje. Motivatie is dé belangrijkste factor als je naar het hoger onderwijs gaat. Ikzelf heb tijdens het middelbaar nooit echt gestudeerd/willen studeren en geraakte er op één of andere manier op het einde van de zaak altijd nét door. Dit had echter wel tot gevolg dat ik totaal met mijn hoofd tegen de muur liep toen ik naar het hoger onderwijs ging. In het middelbaar kon ik het me namelijk veroorloven het studeren uit te stellen tot de examens zelf, maar dit talent is slecht weinigen gegeven vanaf ze naar het hoger onderwijs gaan.

Uiteraard moet je iets of wat studiebasis opgebouwd hebben in het middelbaar, maar motivatie is een kernelement tot succes. Ik geloof echter wel dat ASO-richtingen de leerlingen echt klaarstomen om verder te gaan in een zeer theoretische richting. Deze leerlingen zullen dus beter hebben 'leren blokken' en dit kan een voordeel opleveren bij bepaalde universitaire richtingen.
Met citaat antwoorden
Oud 16th May 2014, 16:01
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User

Ik denk niet dat een sterke richting iets te maken heeft met het al dan niet sneller afstuderen. Persoonlijk kom ik ook uit een sterkere aso richting, maar ik heb een nog altijd geen bachelor diploma. Ik heb zelfs ook twee verschillende richtingen gevolgd, nu zit ik in het tweede jaar van die tweede richting. Het is vooral belangrijk dat je je juiste richting vindt. Er zijn veel mensen rondom mij, inclusief ikzelf die het eerste jaar niet de juiste richting gekozen heeft. Ik ben het dus volledig niet eens met deze uitspraak.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:57.