actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th May 2014, 13:39
V*lerie.Megyeri V*lerie.Megyeri is offline
Registered User

#DSDISCUSSIE. Moeten kinderen verplicht een fietshelm dragen?

Ik vind dat een fietshelm verplicht moet worden. Mijn broer is zelf een keer over de kop gegaan met zijn fiets. Hij had toen gelukkig een helm op die wel in twee was gebroken door zijn val. Stel je maar eens voor dat hij geen helm op had. Hoe had zijn hoofd er dan uitgezien?

Feit blijft dat een fietshelm 'niet cool' is. Jongeren willen misschien wel een helm dragen maar zijn bang om dan uitgelachen te worden. Wat hieraan gedaan kan worden, weet ik zelf niet. Ik denk dat er doorheen de jaren al heel wat pogingen ondernomen zijn om een fietshelm cool te maken maar het lijkt niet aan te slaan bij de jeugd. Een verplichting ervan, voor zowel jongeren als volwassenen, zie ik als enige mogelijkheid. Boetes uitdelen aan diegene die geen helm dragen, is misschien een harde les maar toch een goede oplossing. Wanneer je een hersenschudding hebt vermeden tijdens een val met de fiets, zal je die fietshelm heel dankbaar zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2014, 14:04
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User

Je zou een fietshelm verplicht moeten dragen. Ik weet dat dit er niet uitziet en dat er kinderen zijn die zich hiervoor schamen. Maar als je een ongeluk hebt met je fiets en je valt op je hoofd zonder helm op is de schade waarschijnlijk veel groter dan als je wel een fietshelm zou dragen. Zeker jonge kinderen zouden een helm moeten dragen. Hun hoofd is in vergelijking met oudere of volwassenen nog niet echt stevig. Hun hoofd is nog aan het ontwikkelen. Om er voor te zorgen dat kinderen een helm willen dragen zou je het patroon op de helm leuker kunnen maken of dat kinderen dit zelf kunnen ontwerpen. Als je hierin zou meespelen op hun leefwereld denk ik wel dat er meer kinderen dit zouden dragen.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2014, 16:46
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User

Als kind heb ik nooit graag een fietshelm gedragen. Ik vond het lelijk en ik vond dat ik het helemaal niet nodig had. Ik kan dus goed begrijpen dat kinderen dit niet graag opzetten. Wanneer we met onze school gingen fietsen, werd de helm ook niet verplicht. Bij mij op school zijn er nooit leerlingen gepest, omdat ze een helm droegen, maar ik denk wel dat sommige leerlingen hier wel een kans zien om iemand uit te lachen. Dit kan enkel vermeden worden als de helm verplicht wordt. De fluovestjes zijn al verplicht in enkele lagere en middelbare scholen. Ik vind dit een zeer goed initiatief. Niemand wordt uitgelachen, want iedereen moet dit aandoen. Hopelijk zal de fietshelm in de toekomst ook verplicht worden.
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2014, 17:15
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User

Ik denk dat we al veel kunnen doen als we de kinderen allemaal al een fluohesje aankrijgen. Pas sinds ik ben begonnen met autorijden heb ik door hoe belangrijk zo een vestje kan zijn. Een fietshelm verplichten vind ik niet meteen slecht, maar voor mij mag dit dan ook bij de volwassenen verplicht worden. Als dit een algemene regel wordt, denk ik dat kinderen er ook veel sneller een zullen opzetten en op die manier kunnen het aantal doden bij een ongeval misschien wel dalen.

- Tryon Edwards
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:28.