![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met Arvid. Vreemd dat dergelijke wantoestanden zich voordoen in een land dat zich profileert als de waakhond over democratische waarden en constant andere landen op de vingers tikt over dit soort praktijken. Dit zou niet mogen. Men is nu juist zo hard bezig met slavernij te veroordelen door o.a. al de media aandacht die de film 12 years a slave krijgt en dan komen we zoiets te weten.
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat ik hier de mening deel van de meesten. Zoals Arvid zegt is dit het perfecte voorbeeld van een multinational, de enige bedoeling is geld verdienen en op welke manier maakt jammer genoeg niet uit. Het is wel best choquerend dat deze praktijken zich voordien in een 'geciviliseerd' land als de Verenigde Staten. Ik had toch eerder verwacht dat dit hier niet het geval zou zijn. Ik hoop dan ook dat de bedrijven die betrapt worden op dergelijke praktijken uitermate hard gestraft worden.
|
|
|||
|
|||
Je moet je natuurlijk de vraag stellen waarom deze activiteiten zich voordoen in de Verenigde Staten. Enerzijds moet de huidige maatschappij, net als de voorgaande, een zekere zondebok hebben. Vroeger waren het slaven, dan goedkope arbeiders, en nu is het moderne slavernij met kinderarbeid.
Anderzijds komt de hypocriete houding van de VS nu echt naar boven. Ze veroordelen kinderarbeid in andere landen, terwijl zij dit zelf doen. Wie is in fout? De President, het congres of de tabaksindustrie.. ? |