actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th March 2014, 16:31
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User

Enerzijds vind ik dit een heel goede maatregel. Het is belangrijk dat je veel ervaring opdoet alvorens je alleen de baan op gaat. Als jongeren vanaf 15 jaar beginnen te oefenenen, hebben ze al heel wat kilometers extra afgelegd onder begeleiding. Ze zullen dan hopelijk een goede defensieve rijstijl ontwikkelen. Anderzijds heb ik het gevoel dat jongeren nog niet helemaal klaar zijn om op die leeftijd achter het stuur te kruipen. Men kan jongeren ook verplichten om enkel in rustige straten te oefenen, zodat ze niet meteen op de grote baan kunnen rijden.

Om het aantal ongevallen met jonge chauffeurs te laten dalen, kunnen jongeren mogelijk verplicht worden om enkele rijlessen te volgen bij de rijschool. Deze instructeurs zijn hiervoor speciaal opgeleid en kunnen beginnende bestuurders wijzen op eventuele gevaren.
Met citaat antwoorden
Oud 31st March 2014, 09:53
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Ik vind het geen goede regel. Volgens mij is 15 jaar gewoon veel te vroeg om achter het stuur te kruipen. Men kan inderdaad beter zeggen dat elke chauffeur 4.000 km moet afleggen vooraleer hij/zij alleen op de baan kan of mag in plaats van de leeftijd te verlagen naar 15 jaar omdat het er dan beter uitziet voor de statistieken en in de grafieken?
Jongeren van 15 jaar zijn nog volop in groei en opzoek naar hun eigen identiteit en zijn zo beïnvloedbaar door anderen. Natuurlijk zit er een begeleider naast hen, maar toch vind ik het onverantwoord om een 15-jarige achter het stuur te laten kruipen.
Oud 6th April 2014, 17:12
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User

Ik vind het zeker geen slecht idee dat ze in Frankrijk de leeftijd hebben verlaagd. Men moet er ook rekening met houden dat op 15 jaar normaal gezien nog geen alcohol gedronken mag worden. Dit is toch een grote boosdoener in het verkeer en vooral bij jongere omdat ze de gevaren niet kunnen inschatten. Ook vind ik het goed dat ze 4000 km met begeleider moeten rijden. Langs de ene kant is dit misschien veel maar er gebeurt langs de andere kant zoveel in het verkeer en het is voor de jongeren allemaal nieuw en er komt zo veel ineens bij kijken. Iemand naast hen hebben met ervaring is dus niet slecht, ook kunnen ze zo nog vragen stellen, als ze twijfelen of zo. Ooit zullen ze het alleen moeten doen, maar als ze dan al veel ervaring hebben, zal dit gemakkelijker gaan. België zou hieraan beter een voorbeeld nemen.
Met citaat antwoorden
Oud 7th May 2014, 00:44
K*rolien.Vandepaer K*rolien.Vandepaer is offline
Registered User

Ik denk ook dat het op zich geen slecht idee is van de leeftijd te verlagen zolang het enkel is om onder begeleiding te rijden dan. Maar misschien zou het inderdaad zoals hieronder gezegd werd wel beter zijn dat dit onder begeleiding gebeurt van iemand die rijlessen geeft en met een auto die hiervoor gemaakt is (zo een met remmen en gaspedalen aan beide zijden). Als ze dan vanaf 15 jaar kunnen beginnen en het aantal verplichte uren wordt verhoogd hebben ze meer ervaring tegen hun 18 en doen ze deze ervaring op op een veilige manier.

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.