![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik begrijp J*rrie Willems zijn mening zeer goed. Ik denk wel dat we hier iets belangrijk over het hoofd zien. In zo een treinkaartje zijn veel kosten doorgerekend, namelijk onderhoud van het spoor, betalen van het personeel en trein, elektriciteit van de spanningsmasten, onderhoud perrons, enz. Als je dit allemaal bij elkaar telt, begrijp ik dat een treinticket zoveel kost. Dit zal misschien in het begin een aantal reizigers afschrikken, maar met een auto gaan zal nog steeds duurder zijn. Denk maar aan de aanschafkosten, wegenbelasting, verzekering, onderhoud, ...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Met de auto is misschien duurder maar als de prijsstijging deze tendens blijft aanhouden, zal dat misschien binnenkort niet meer zo zijn. Een auto is dan ook nog een pak gemakkelijker (in de meeste gevallen toch) qua persoonlijke ruimte, gebruiksgemak, je kiest waar je zelf naartoe rijdt i.p.v. dat je enkel het eindstation kan kiezen enzovoort. Ik begrijp een geleidelijke prijsstijging over x aantal jaren maar zo plots en zo sterk? Nee, ik heb hier geen begrip voor. De topman van NMBS heeft zijn salaris al fors laten verminderen. Waar gaat dat geld dan naartoe?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ik weet niet of het met de auto duurder is. Ik denk dat het in bepaalde gevallen wel goedkoper is. Ik ben eens op uitstap geweest naar Brussel en betaalde toen 13 euro voor de hele dag. Ik heb die dag nog geen uur op de trein gezeten. Ik denk dat carpoolen dan veel goedkoper uitkomt dan de trein te nemen. Die uitstap naar Brussel zou dus meer dan 15 euro kosten. Ik denk dat ik er alles aan zal doen om de trein te vermijden. Op de bus moet je misschien langer wachten en ze doet er een stuk langer over maar is wel veel goedkoper. Om een uur op de bus te zitten kan je een sms sturen en dit kost je 1,30 euro. Ik heb een buzzy-pas en deze kost per kind in ons gezin slechts 77,35 euro.
Kortom als de trein haar tarieven nog wil verhogen om zaken als internet aan te bieden dan neem ik hem niet meer. |