![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Wanneer ik dood ben, wil ik dan begraven of gecremeerd worden? | |||
'Liefst' begraven... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 43.18% |
'Liefst' gecremeerd... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 56.82% |
Stemmers: 88. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=Red]Ik zou het liefste gecremeerd worden.
ik haat de gedachte dat je naar het kerkhof gaat om iemand te gaan groeten en dat je stiekem wel weet dat deze persoon dan aan het wegrotten is. (gruwelijk gewoon!)[COLOR=DarkRed] |
|
|||
|
|||
hoe begraven worden?
Ik zou het liefste gecremeerd worden.De plaatsen die hiervoor voorzien zijn op het kerkhof van Deurne vind ik heel netjes.De plaats waar de graven zijn is één modderpoel als het iets of wat geregend heeft.En idd iemand gaan groeten en weten dat die persoon door maden verorberd wordt vind ik niet bepaald gezellig.Als je twijfelt over je ziel, volgens mij verlaat je je lichaam direct als je overlijdt.Misschien moeten we hier nog niet teveel over nadenken,beetje luguber eigenlijk.Niet?!
|
|
|||
|
|||
ik geloof dat mensen al langer gecremeert morden dan begraven sommige culturen is dit de enige manier kijk maar naar de vikings vroeger als zij niet eervol gecremeert werden geraakte zij het walhalla niet binnen. ik zou ook liever gecremeert worden dan moet niemand mijn graf komen opkuisen wat uiteindelijk toch bijna nooit gebeurt. de meeste begraafplaatsen zien er niet zo mooi uit en weinig verzorgd. we leven nu in een niet zo naar de dood gerichte cultuur. ik heb liever dat ze eens aan mij denken aan leuke momenten en de goei dingen dan dat ze mijn graf komen opkuisen omdat het zo hoort met allerheilige.
|
|
|||
|
|||
Ik zou persoonlijk kiezen voor crematie. Toch vind ik de gedachte dat je in een grote oven gestoken wordt maar luguber. Maar anderzijds als je letterlijk ligt te vergaan in de grond met allerlei klein ongedierte is dit ook niet echt een aanrader. Begraven neemt ook veel meer plaats in beslag. Ik zou kiezen voor crematie
|
|
||||
|
||||
Geen idee
Hier heb ik al meer dan eens over nagedacht, maar kan echt geen beslissing nemen.
Aan de ene kant verbrand worden...aan de andere kant opgegeten worden door insecten.. Van 1 ding ben ik zeker : als ik begraven wordt, dan wil ik wel liggen naast mijn echtgenoot. Op dit moment ga ik voor "onder de grond".. maar waarschijnlijk verandert mijn mening binnen enkele dagen weer. |
|
|||
|
|||
Bij mogen ze alle organen wegnemen die ze nog kunnen gebruiken en dan mogen ze mij cremeren.
Bij veel mensen is het idee van een graf ook het idee van herdenken, een plaats om naartoe te gaan en over die persoon na te denken. Ik persoonlijk neem daar liever thuis de tijd voor. |