![]() |
|
|
|||
|
|||
en toch kan ik mij niet van het gedacht ontdoen dat ik het "vlaams belang"(voor mij nog altijd vlaams blok) in staat acht om zelf auto's in brand te steken
![]() ik weet dat dit misschien heel ver gezocht is maar ik zie ze er echt wel toe in staat... |
|
||||
|
||||
Brandstichters Winterslag(genk) geïnspireerd door Parijs
Brandstichters Winterslag geïnspireerd door Parijs
De lokale politie van Genk heeft zes verdachten opgepakt voor de brandstichtingen van dinsdag- en maandagavond in Winterslag (Genk). De zes verklaarden dat ze geïnspireerd waren door de berichten in de media over de gebeurtenissen in Frankrijk. Dinsdagavond staken ze op het Middenkruis een Ford Fiesta op de oprit voor een woning in brand. De vlammen sloegen over naar een auto, die ernaast stond. Maandagavond gooiden ze de ruiten in van de toegangsdeur van een sportcomplex aan de Hortensiastraat. Ze probeerden brand te stichten in de inkomhal, maar het vuur doofde vanzelf. De zes jongeren zijn tussen de 22 en 18 jaar oud en komen uit Genk. Ze hebben bekend dat ze eigenhandig een zestal brandbommen in elkaar hebben gestoken. Ze gebruikten flessen, proppen papier en benzine. Hun doelwitten waren lukraak uitgekozen. Twee van hen zijn woensdagnamiddag aangehouden. De vier anderen verschijnen donderdagvoormiddag voor de onderzoeksrechter. HLN weblog, 09/11/05 19u26 geinspireerd nog wel? en op welk vlak dan? op het vlak om hun rechten te verdedigen of gewoon op het vlak van: laten we ook even een paar auto's in de fik steken? ![]()
|
||||
|
||||
De incidenten in Brussel zijn gewoon het werk van "enkele rotte appels" die je in elke laag en in elke groep van de bevolking vind. Het is nu spijtig dat het juist om allochtonen gaat, het hadden even goed welgestelde blanken kunnen zijn die een beetje sensatie zochten...
Ik vind dat het Vlaams Belang wel erg vlug met conclusies over de multiculturele samenleving is gekomen. Er zijn enkele opstootjes (in België alleszins) en er vallen direct termen als faillissement van de multiculturele samenleving. Alsof ze zaten te wachten op een gebeurtenis om die uitspraak te gebruiken ![]() Het heeft trouwens helemaal niets met de multiculturele samenleving en het al dan niet aanpassen van de allochtonen te maken denk ik. Uit de verschillende interviews is duidelijk gebleken dat de politie die patrouileert (als ze dat al doen) racistische trekken vertoont, dus ligt de fout volgens mij niet bij de allochtonen zelf... maar zoals hier op dit forum al eens vermeld is: voor elke vooruitgang moet er blijkbaar altijd eerst iets ernstig gebeuren. Dat is bij deze dus gebeurt, nu nog wachten op de sprong voorwaarts (in dit geval volgens mij te zoeken op het gebied van morele waarden en verdraagzaamheid).
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Sarkozy wil veroordeelden meteen uitwijzen
Sarkozy wil veroordeelden meteen uitwijzen
wo 09/11/05 - De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy wil dat alle vreemdelingen die worden veroordeeld voor de nachtelijke rellen onmiddellijk het land worden uitgezet. Sarkozy zegt dat hij heeft gevraagd aan alle gerechtelijke arrondissementen om die regel toe te passen. Ook wie een verblijfsvergunning heeft, zou worden uitgewezen na een veroordeling. Sarkozy deed zijn uitspraken voor het parlement. Volgens zijn cijfers komen er 120 veroordeelde relschoppers in aanmerking voor zo'n onmiddellijke uitzetting. In Frankrijk mag via een noodwet overal de avondklok worden ingesteld om het geweld te beëindigen. Bron: vrtnieuws.net
|
||||
|
||||
Tajdeed forum calls for UK Muslims to join the European intifada
![]() New York Times: Citaat:
![]() Sarkozy, dressed not as a "gangster" but as a character from "the Matrix" (which as we all know is a "zionist plot"). The thread was started by one "al-Mala Saqer", and the New York Times neglected to mention the following part of his statement: ![]() "The sons of Muslims in Europe, imitate your brothers in Paris and teach those dogs a lesson ...You should prove them that Muslims are not like Jews that were sent to the crematoriums like sheep..." |
|
|||
|
|||
The Web site, the same one that has posted claims of responsibility for terrorist attacks including the July 7 bombings in London
hoe komt het dat die site nog on line is? ![]() |
|
|||
|
|||
Wie zit hierachter?
Omdat ik het de afgelopen maanden super maar dan ook superdruk heb, werd het volgen van de actualiteit bij mij beperkt door de dagelijkse nieuwsuitzendingen op de radio. Niet veel soeps natuurlijk. Door de naderende Mavoles, ben ik echter weer even druk aan het surfen, op zoek naar interessante actua...
Je kan er niet naast kijken natuurlijk: de rellen in Parijs die zich blijkbaar ook uitbreiden naar ons landje. Ik heb deze voormiddag al heel wat gelezen en steeds duikt dezelfde vraag op: Wie is hiervan de aanstoker? Ik begrijp heel goed dat die Franse jongeren ontevreden zijn en die ontevredenheid op een bepaalde manier willen uiten, maar ik geloof nooit dat deze "massa-opstand" niet georganiseerd is. Het lijkt me erg sterk dat jongeren van een jaar of 15 een auto in brand steken en dat plots àlle jongeren dat voorbeeld volgen. Volgens mij zit hier iets of iemand achter... Maar wie? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is aan anderen (fbi, cia, mi6, whoever) om zo'n sites van het net te halen, maar dat is niet zo makkelijk als ze ergens in Palestina, Indonesië of Rusland op een server staan. |