actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th August 2013, 21:02
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Ik begrijp dat te zware koffers gevaarlijk kunnen zijn voor de veiligheid van de passagiers. Het gewicht dat een vliegtuig mag meenemen,wordt allemaal uitgerekend door deskundigen. Deze regels moeten dan ook gevolgd worden. Misschien wil Ryanair hun medewerkers motiveren om deze regels streng te controleren door er een bonus aan te koppelen. Dit is dan wel mooi meegenomen voor de medewerkers.

Wat ik veel verontrustender vind, is dat piloten hun loon berekend wordt op basis van het aantal brandstof dat ze meenemen. Ik heb nog niet zo lang geleden een reportage hierover gezien. Er zijn piloten die in de rode zone zitten. Deze piloten nemen volgens Ryanair te veel brandstof mee, maar eigenlijk denken deze piloten enkel aan de veiligheid van hun passagiers. Dan zijn er ook piloten die in de groene zone zitten, zij berekenen hoeveel brandstof ze nodig hebben om net op hun bestemming te geraken. Zij verdienen het meeste. Ik heb hier nooit eerder iets over gehoord. Ik zou me nu toch niet meer zo veilig voelen in één van de vliegtuigen van Ryanair. Misschien doen andere maatschappijen dit ook, maar daar hebben we nog geen informatie over. Ik vind dat de overheid deze maatschappijen toch wat strenger mag controleren. Het gaat toch over de veiligheid van burgers.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th August 2013, 22:44
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Ik dacht altijd dat men extra geld vroeg per kg te veel omwille van de veiligheid op het vliegtuig. Als iedereen te veel bagage mee aan boord gaat nemen, verlaagt dit de veiligheid én zorgt dit ook voor meer kosten voor de vliegtuigmaatschappij. Ik vind het dan ook wel een goed idee om personeel bonussen te geven ter motivatie van het strenger nakijken van de bagage.
Een vliegtuigmaatschappij is ook een bedrijf en moet ook winst maken, dus ik snap dat ze de personeel willen motiveren om meer te verkopen, maar toch vind ik het geen goed idee om meer drank te verkopen op het vliegtuig. Als mensen dronken worden op het vliegtuig, is dit een gevaar voor de veiligheid van de vlucht. Naar mijn mening moet alcohol op een vlucht verboden worden, zowel het consumeren als het verkopen ervan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:28.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.