![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met Elien. Onlangs zag ik op TV een documentaire over kinderen die al van in de kleuterklas sessies volgen om te kunnen ontstressen. Dan vraag ik mij af, waar zijn we in hemelsnaam mee bezig? Kleuters en lagereschoolkinderen zouden geen zorgen mogen hebben. Het inlassen van langere pauzes lijkt mij ook een goed idee om hierin toch al een beetje te compenseren. Kinderen moeten kunnen spelen (dat is tegelijk ook iets om stress mee weg te werken) en ik denk dat een tien-tal minuutjes tussen de lesblokken echt te weinig is.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik vind het zeker en vast een goed streefdoel. Zoals Elien al zegt, leren kinderen ook bepaalde vaardigheden bij als ze alleen of met meerdere kinderen aan het spelen zijn. Wel zou ik het negatief vinden als kinderen langer op school zouden moeten blijven omdat de speeltijd verlengd wordt. En... waarom het huiswerk niet afschaffen of verminderen (vooral in het lager onderwijs)? Dit zou al heel wat speeltijd creëren. Kinderen zitten van 's morgens tot 's avonds op school en moeten hierna nog eens achter de boeken kruipen. Dat vind ik vooral in het lager onderwijs overbodig. Uiteraard moeten jongeren wel kunnen leren om later ook verder te kunnen studeren. Maar dit kan even goed langzaam opgebouwd worden in het secundair onderwijs. Het voorkomt schoolmoeheid en is naar mijn mening daarom niet slechter voor de ontwikkeling van het kind.
|