![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Zelf ben ik al meermaals een onschuldig slachtoffer geweest van stakingen. Niet bij een vliegtuigmaatschappij, maar wel bij de NMBS en de Lijn. Strontvervelend natuurlijk! Meestal waarschuwen ze ook wel op voorhand, maar dan weet je nog niet goed waar je aan toe bent. Er moet toch een andere manier zijn om gunstigere werkomstandigheden af te dwingen bij de leidinggevende figuren. Maar welke ... ? Als iemand het weet dan laat het alsjeblieft weten.
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vanuit onze geschiedenis gezien was de invoering van het stakingsrecht zeker een goede zaak. Maar wordt het niet te vaak misbruikt? Zoals hieronder reeds vermeldt is het ook zo dat stakingen vaak veel geld kosten aan verschillende partijen (betrokken/niet betrokken). In economisch moeilijkere tijdens is het naar mijn mening van belang om juist een tandje bij te steken. We zijn verkeerd bezig wanneer we te pas en te onpas een staking, die eigenlijk enkel in nood zou mogen worden 'ingezet', op de been gaan zetten. Er moet naar mijn mening meer ruimte zijn voor dialoog waarin beie partijen even sterk gehoord worden.
|