![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik ga hiermee akkoord. De prijzen laten stijgen gaat al helemaal niet helpen om het openbaar vervoer te promoten. Ik heb zelf altijd het openbaar vervoer genomen en ik ben ontzettend blij dat ik ondertussen mijn rijbewijs heb. Om naar Vorselaar te komen moest ik met de fiets naar het station, met de trein naar Herentals om daar de bus te nemen naar Vorselaar. Dat alles nam meer dan een uur tijd weg (op een dag kwam het soms neer op 3 uur want vaak miste ik mijn aansluiting door een bus of trein die te laat was.) Met de auto duurt dit 20 minuten. Ik denk dat de Lijn beter eerst eens gaat nadenken over een nieuwe manier om openbaar vervoer populair te maken want door toestanden zoals ik daarnet beschreef komt het wel dat ik een hekel heb gekregen aan het openbaar vervoer. Ik vind het zo jammer dat de lijn de laatste tijd niet meer positief meer in de media komt omdat het openbaar vervoer een milieuvriendelijke oplossing is en goedkoper dan de auto (in sommige gevallen want als je geen abonnement hebt valt dit al serieus tegen.). De prijs verhogen zou ik dus écht niet doen omdat het openbaar vervoer op deze manier eigenlijk al niet veel goedkoper gaat zijn dan de auto en wat zal dan nog hun argument zijn om nog het openbaar vervoer te gebruiken?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
De Lijn verhoogt tarieven
Ik hoor en zie alles maar opslagen van prijs. Eén zaak blijft in tegenstelling tot de rest wel onveranderd, namelijk het loon. Ik snap niet hoe ze dit zien 'werken' in de toekomst. Alles wordt steeds duurder: eten, brandstoffen, openbaar vervoer, ... Is het de bedoeling dat het teveel aan mensen langzaam maar zeker uitgeroeid geraakt?
Het openbaar vervoer is al niet echt populair door al de stakingen en vertragingen en door de tarieven te verhogen gaat dit er zeker niet op beteren. Men zou de mensen juist moeten aansporen om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te nemen. Dit kan men o.a. doen door bepaalde acties. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
het feit dat studenten die vaak elke weekdag naar school pendelen, 182 euro moeten betalen voor een jaarabonnement vind ik wat overdreven. Om over de Omnipas maar te zwijgen.
Waarom senioren daarentegen maar een luttel bedrag van 36 euro per jaar moeten betalen of gratis mogen rijden blijft mij een raadsel. Ja, deze mensen hebben maar een klein pensioentje en zijn wat slechter te been, maar zoals Lars denk ik dat die 36 euro per jaar zeker geen overdreven prijs is. De prijs voor al de andere groepen verhogen, gaat zeker kwaad bloed zetten. De Lijn zelf is ook niet echt op de goede weg om hun zaak te promoten. Vaak te laat komen, te wild rijden, stakingen, geen of weinig rekening houden met aansluitingen,... Ga zo maar verder, is niet meteen de beste reclame. Tot ze zich kunnen bewijzen, lijkt het me het beste dat ze de prijzen laten voor wat ze zijn. |