actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th May 2013, 16:12
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User

VN: ‘Wereld heeft rode lijn overschreden met CO2-niveau’

Telkens ik dit soort van artikels lees begin ik toch te twijfelen of de mens wel zo begaan is met de planeet waar we op moeten leven. Er worden altijd maar meer en meer alternatieven van energie uitgevonden en ook gaat men de uitstoot van wagens proberen te doen dalen maar het is blijkbaar toch nog niet genoeg. Zo heb je ook nog steeds mensen die autobanden verbranden en plastic, dit is echt schandalig omdat je weet dat het zo schadelijk is. Veel mensen geloven ook niet in het gat in de ozonlaag, dit is toch erg om te weten....
Met citaat antwoorden
Oud 14th May 2013, 11:38
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Ik denk dat de portemonnee gebruiken als lokmiddel om groener te leven een goed initiatief is. Mensen willen vaak wel groener leven, maar het is dikwijls gewoonweg te duur. Om bijvoorbeeld je huis volledig te isoleren of zonnepanelen te installeren heb je echt wel een aanzienlijk budget nodig. Tot voor kort werd er inderdaad met subsidies gesmeten. Jammer genoeg kunnen we daar op deze moment al niet meer van profiteren.

Ook wat bijvoorbeeld groene of elektrische auto's betreft. Deze wagens worden op de een of andere manier opzettelijk duur gehouden omdat de lobby vanuit de oliewereld gewoonweg te sterk is. Op die manier wint geld en macht het weer van de ideologie.

Uiteraard moeten we ook aandacht hebben voor minder financieel-gerelateerde zaken. Zo kunnen we echt wel allemaal ons steentje bijdragen aan het milieu, zonder al te veel centen door ramen en deuren te moeten gooien. Voorbeelden ga ik hier niet opsommen want die kennen we allemaal...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:17.