actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 10:27
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Ik begrijp niet dat ze hebben gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid terwijl dit wel het geval was. Ze konnen toch het zekere voor het onzekere nemen. Stel nu dat het product toch niet giftig was dan hadden ze nog altijd een groot gebied moeten evacueren. Dit hebben ze veel te laat gedaan wanneer ze wisten dat het om giftig product ging. Oké, er konden meer doden vallen maar één is nog teveel als ze direct een groot gebied geëvacueerd hadden.
De vraag "Is het nog verantwoord om treinen met gevaarlijke ladingen door dorpskernen te laten rijden?" die ze stellen in het artikel lokt natuurlijk heel wat reacties uit door dit incident. Ik denk dat er nog altijd meer ongevallen gebeuren met vrachtwagens dan met treinen, zie maar naar het ongeval in Vrasene met de gasflessen. De vraag die de meeste mensen nu stellen is of de bestuurder te snel heeft gereden of ligt het aan een versleten wissel?
Als blijkt dat de bestuurder te snel heeft gereden dan vind ik dat de maatregel van een maximumsnelheid snel moet ingevoerd worden. Als onderzoek heeft uitgewezen dat het aan een versleten wissel ligt dan moeten ze deze onmiddellijk vervangen! Men vermeldt overal dat het gaat om een versleten wissel dus wanneer deze wordt vrijgegeven moeten ze deze vervangen. Ik vind het zeer jammer dat dit dan moet gebeuren naar aanleiding van deze treinramp. Waarom moet er altijd iets gebeuren voor men ingrijpt?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th May 2013, 12:37
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik denk dat er bij grote rampen vaak een reflex is vanuit de overheid om de mensen zo weinig mogelijk te verontrusten door niet direct informatie vrij te geven die misschien later niet blijkt te kloppen. Dit heeft volgens mij voordelen en nadelen, als de mensen zouden panikeren kan dat de hele reddingsoperatie in gevaar brengen maar word er soms ook bepaalde informatie niet vrijgegeven die later zeer belangrijk blijkt te zijn. Het is en blijft een tragische fout die niet had moeten gebeuren, elk slachtoffer is er één te veel. De bevoegde instanties hadden het gevaar juist moeten inschatten en passende voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Over de vraag of er speciale maatregelen moeten komen voor treinen die gevaarlijke stoffen vervoeren heb ik niet direct een mening, ik denk wel dat er bepaalde maatregelen moeten genomen worden maar ze moeten ook niet overdrijven want ongevallen met treinen zijn zeldzaam en worden vaak veroorzaakt door kleine dingen waar niemand anders op zou hebben stilgestaan. We kunnen nooit volledig zeker zijn dat er nooit iets kan gebeuren.
__________________
Kunst is iets wat daar begint, waar het kunnen van de meesten ophoudt. A.O. Weber
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:50.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.