![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Ik heb de reportage op tv gezien en moet zeggen dat ik dat echt een louche zaakje vind. In het programma gingen ze aan de poort van de fabriek staan en werden er werknemers tegengehouden waaraan gevraagd werd of het nu dezelfde koekjes zijn of niet. 90% van die werknemers zeiden dat dat een geheim was en dat ze daar niets over mocht zeggen... Komaan! Voor het vak economie heb ik de smaaktest met die koekjes ook gedaan en iedereen zei iets anders. Volgens mij smaakt het echt identiek hetzelfde. Het koekje zelf is in elk geval niet 100% identiek, want er staat een ander prentje op. Natuurlijk is dat ook maar de laatste fase waarbij er een 'stempeltje' in gedrukt wordt. Wat gaan we er nu mee doen? Wel, als daar zo onnozel over gedaan wordt, is het voor mij heel eenvoudig, dan eet ik vanaf nu gewoon een appel!
![]()
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle. |
#2
|
|||
|
|||
Er wordt zoveel rond verteld dat mensen vaak zeggen dat het al identiek is. Persoonlijk denk ik ook dat het identiek is, maar sommige mensen verkiezen nu eenmaal gewoon voor 'merk producten' ipv naar de Aldi te gaan. Als het niet hetzelfde recept is, dan is het gewoon een voorkeur van de klant. Deze kan dan toch gewoon zelf beslissen voor welk koekje hij/zij kiest. Iedereen heeft voorkeuren en dit wordt nu weer eens benadrukt, want als het wel hetzelfde is dan is de keuze er voor merk of Aldi. Deze heisa komt niet alleen bij de koekjes voor, maar ook bij cola of andere producten. Ik hoef daarom ook de waarheid niet te weten achter de recepten, want de mensheid heeft toch altijd zijn voorkeur voor iets. Zoals het nu al blijkt als het wel hetzelfde is, dan zijn er nog steedse verdeelde meningen.
__________________
Life is Just a Game ![]() |
#3
|
|||
|
|||
Ik ken ook iemand die jarenlang bij Lu gewerkt heeft en die persoon heeft jaren geleden al gezegd dat het enige verschil de verpakking was. In vele bedrijven teken je met je arbeidscontract ook een overeenkomst tot stilzwijgen over de producten. Maar terug naar het koekje: er zijn nog altijd mensen die het niet posh vinden om bij de Aldi te kopen en liever veel meer geld uitgeven "voor het echte product". Vele merken maken van dezelfde tactiek gebruik: een "echt" product, een middenklasse product en een goedkoop product. Kwestie van klanten te hebben in elke laag van de bevolking; denk maar aan pampers, choco, zelfs autoconstructeurs ... Iedereen bepaalt zelf wel wat hij met zijn/haar centen doet, niet?
|