actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th March 2013, 12:42
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User

Reactie op 'Europa wil 'terrorismeknop' in internetbrowsers'

Dit vind ik een controversieel thema in onze maatschappij. Enerzijds willen we niet gecontroleerd worden en moet de overheid van ons privéleven afblijven, anderzijds hebben we steeds meer bang voor terrorisme en roepen we massaal de overheid op om hier iets aan te doen. Aangezien mijn angst voor big brother groter is dan dat voor terrorisme pleit ik voor het eerste. Al is het maar gewoon om de terroristen niet de voldoening te geven dat ze effect hebben op mijn leven. Nog een reden waarom ik denk dat deze knop er beter niet kan komen is omdat ik vrij zeker ben dat er meer achterliggende informatie zal worden bovengehaald dan echt informatie over terrorisme. Ondanks hun grote inspanning hebben de overheden ook helemaal geen controle op het internet en denk ik dat de terrorismeknop dus ook als een leuk speeltje kan dienen voor enkele anonieme internetgoden.
Met citaat antwoorden
Oud 12th March 2013, 11:59
R*y.Geerts R*y.Geerts is offline
Registered User

Zo'n knop kan heel misschien wel een oplossing bieden tegen internetterrorisme, maar zoals al eerder vermeld gaat dit sowieso ook misbruikt worden. De 'flauwe plezante' uithangen is nooit een taboe geweest, zeker niet als er bijvoorbeeld op feestjes wat gedronken wordt. En het hoeft zelfs niet ingewikkeld te zijn. Welk klein kind zal niet eens de knopjes van een computer uit willen testen? Hoeveel kinderen hebben vroeger niet al wel eens naar de politie of de brandweer gebeld? Niet met de bedoeling van iets verkeerd te doen natuurlijk, maar toch vind ik dat zo'n knop niet echt een vooruitgang is.
Met citaat antwoorden
Oud 12th March 2013, 19:31
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User

Misschien zou deze knop wel een groot nut kunnen hebben, als het het rekruteren van toekomstige terroristen betreft. Dat zou dan een begin kunnen zijn om terrorisme te bestrijden. Hoewel ik er van overtuigd ben dat de meest clandestiene praktijken niet op het internet gebeuren, maar ergens diep in de bergen van Afghanistan, of een ander bolwerk van extremisme.

Hoe dan ook:
Elke lange mars begint met een eerste stap
~Mao Zedong~
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:06.