![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Voor de wetenschap is dit inderdaad een hele goede uitvinding, maar ik ben wel een beetje bang dat men hier misbruik van gaat maken. Voor personen met taalproblemen, waaronder dyslexie en dysorthografie is dit inderdaad een grote hulp. Ik denk echter wel dat anderen hier misbruik van zullen maken of men moet zoals men nu al doet bij ADIBIB, een bewijs opvragen dat deze pen bestemd is voor een persoon met bovenvermelde problemen.
|
#2
|
|||
|
|||
Voor mij brengt het artikel ook wel twee kanten mee. Sommige mensen zullen ervan 'profiteren'. Ik heb namelijk ook veel schrijfproblemen met -dt en ik zou er dan eigenlijk een beetje van kunnen profiteren. Indien een woord fout geschreven is en de pen trilt, dan zou ik het gewoon verbeteren. Ik weet wel niet of ik zou kijken naar wat ik precies fout geschreven heb. Zou ik hier dan uit leren? Door gewoon het foute woord te veranderen. Dit doet me namelijk twijfelen. Ze zeggen wel, al doende leert men. Dit is ook zo, maar in een geval als dit betwijfel ik het toch. Kinderen gaan volgens mij gewoon het woord snel veranderen en sommige zullen niet precies gaan kijken wat ze fout schreven. Het zal een 'gemakszucht' worden dan. Voor kinderen met een bepaalde achterstand of problemen vind ik de uitvinding wel een vooruitgang. Zij leren echter uit fouten dat ze maken, ik denk dat deze personen sneller zullen kijken wat ze fout schreven dan personen zoals wij. Zoals andere ook al aanhaalde, bij een examen zou het wel goed uitkomen. Bij examens hoort men correct te schrijven, maar wanneer men zoveel leerstof moet noteren en in tijdsgebrek zit. Dan schrijft men gewoon volop en kijkt men niet naar de schrijfwijze. De pen kan u dan zo wel punten opleveren. Zonder de pen zou men teveel fouten schrijven en tijdens een examen kost u dit vaak punten. In een geval als dit, is de pen dan ook weer een positief idee. De pen zal voor veel mensen een goed of minder goede oplossing bieden. Er zullen zeker gemengde meningen komen. We mogen niet vergeten, dat leerkrachten zoals wij, degene zouden moeten zijn om leerlingen te helpen bij schrijffouten. Wij zijn degene die het correct moeten aanleren en niet een pen.
__________________
Life is Just a Game ![]() |
#3
|
|||
|
|||
Zoals hieronder reeds verteld heeft de pen 2 kanten. Het is goed voor mensen met bv. dyslexie maar het is te gemakkelijk voor mensen zonder spelproblemen. Dit is te gemakkelijk. Mensen gaan er vervolgens niet meer over na denken en worden hierbij dus dommer. Ik zou dus oppassen met deze pen. Het heeft nu eenmaal zijn negatieve kant.
|
#4
|
|||
|
|||
Wanneer mensen fouten maken is het enorm belangrijk dat ze weten (1) waarom ze deze fout maken en (2) hoe ze deze in de toekomst kunnen voorkomen. M.a.w. hoe ze eraan kunnen werken. Leren uit fouten is een belangrijke factor binnen de ontwikkeling van de mens. De pen geeft een signaal wanneer je een spellingsfout maakt. Vaak hebben mensen het ook moeilijk om (in hun eigen tekst) spellingsfouten te detecteren.
Daarnaast heb ik mijn bedenkingen bij de 'correctheid' van het toestel. De pen zal (hoogstwaarschijnlijk) geen kennis hebben over zinsontleding, waardoor je natuurlijk niet alle fouten kan detecteren en vermijden met het toestel. Ik vermoed dat dit ook niet de bedoeling was van de uitvinders. Ze hebben dit met goede bedoelingen ontworpen om mensen er op attent te maken wanneer ze een bepaalde spellingsfout maken. Hierdoor gaan ze erover nadenken en gaan ze achterhalen hoe het woord dan wel geschreven moet worden. |