![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Je zou ervan schrikken hoeveel er gestolen wordt door eigen personeel. Mijn vader werkt voor Carrefour Belgium en vertelt vaak al even hallucinante verhalen over kassiersters die voor ongeveer duizend euro aan goederen gratis hadden meegegeven aan hun familieleden of vrienden. Soms ging het over elektronische apparaten, maar vaak ook over gewone boodschappen. Omdat het 'iets kleins' is, lijkt het minder erg, maar dat is niet zo. Ik vind zulke zaken heel zielig. Dat men zich al tot stelen moet verlagen om geen pakje boter te moeten betalen.
|
#2
|
|||
|
|||
Het grote verschil met het stelen door klanten zit in de manier waarop de goederen gestolen worden. Wanneer je als personeelslid toegang hebt tot de producten zonder beveiliging is het risico minder groot om betrapt te worden. Wanneer deze vrees wegvalt, zal je niet meteen stoppen met het ontvreemden van goederen.
Langs de andere kant zou je als werknemer genoeg gezond verstand moeten hebben om te weten dat stelen niet kan. Als werkgever zou je al je werknemers moeten kunnen vertrouwen met je producten. Een laatste kanttekening hierbij is wel de vraag of ook de fout aangerekende producten als gestolen worden geteld. Het is immers zo dat er vaak kleine foutjes gemaakt worden waardoor de rekening niet volledig klopt. |