actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

 
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Vorige Post   Volgende Post
  #3  
Oud 14th December 2012, 13:29
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Zoals Kristof al zei, vind ook ik het belangrijk dat huiswerk functioneel is. Leerlingen leren op school vaak regeltjes, maken hier oefeningen op en ook het huiswerk is vaak oefenen op die regeltjes, maar in een onrealistische context.

Ik ben van mening, dat als je wil dat leerlingen iets leren uit hun huiswerk, ze dit moeten kunnen toepassen op hun eigen wereld (werkelijkheidsnabijheid dus). Laat kinderen bijvoorbeeld niet zomaar de oppervlakte berekenen van een figuur op hun blad, maar laat hen dan de oppervlakte berekenen van bijvoorbeeld hun woonkamer. Zo moeten ze ook de formule nog kennen, maar toch is dit al functioneler dan louter oefenen op een blad. Op die manier zien de leerlingen ook hoe ze later de leerstof kunnen toepassen, ook buiten een schoolse context.
Met citaat antwoorden
 


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:23.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.