actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th December 2012, 11:12
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User

Klopt dit wel?

Ik stel mij het artikel eerlijk gezegd in vraag...
Als ik naar mijn eigen omgeving kijk, klopt dit artikel absoluut niet!
Een persoon in mijn familie slaagt er echt niet in om te minderen met roken. Hij rookt zelfs meer sigaretten dan vijf jaar terug.
Voor hem is dit een echte verslaving. De prijs mag de laatste jaren serieus zijn opgeslagen, maar dit doet hem niets.

Naar mijn mening leer je een verslaving niet zomaar af door de prijs te verhogen. Het kan een eventuele externe motivatie zijn, maar wat als je geen karakter hebt?! Je kan pas stoppen met roken als je dit zelf wil.

Je zou dit kunnen vergelijken met een gokverslaving. Dit leer je toch ook niet af door de prijs te verhogen. Enkel bij interne motivatie, zal een gokverslaafde pas echt kunnen stoppen.
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2012, 11:38
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans

Het verhogen van de prijs van de sigaretten vind ik een goede zaak. Maar of het ook echt zware rokers doet minderen weet ik niet, dat zal van persoon tot persoon afhangen. Mensen die veel roken en de motivatie zoeken om af te kicken, kan het misschien helpen. Of mensen die het financieel niet al te breed hebben. Ik denk wel dat het 'nieuwe' rokers zal afschrikken, zodat er minder mensen verslaafd aan zullen raken. De verhoging vind ik in ieder geval een goede zaak, wat de effecten zijn zullen we nog even moeten afwachten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:42.