![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Cedric, het asiel afschaffen is onmogelijk, het is namelijk Europa en hun wetgevingen die ons verplichten elke mens die ons land binnen geraakt en asiel aanvraagt op te vangen, kijken of hij kan inburgeren en hem daar bij helpen. Het ligt heus niet aan België hoor, elk land is hiertoe verplicht. Europa daarentegen moet wel serieus iets gaan veranderen, want een Unie voor de burgers vormen zij niet echt. Het lijkt wel of ze zichzelf mooi willen voorstellen tegenover andere continenten maar eigenlijk zijn ze niet echt goed bezig om het voor de burgers goed te maken. België is al meermaals beboet omdat het Europeese richtlijnen niet behaald, terwijl België zonder EU lidmaatschap zelf de tijd kon nemen om op te lossen wat zij belangrijk acht.
Ik heb grote bedenkingen ivm. de hele Europese 'Unie'... Maar je mag jezelf er in ieder geval niet te druk in maken want je verandert er zelf niets aan. |
|
|||
|
|||
Inderdaad Stijn! We zitten wel met een gat in onze begroting, maar 20 miljoen euro kunnen we toch weer afstaan aan de Grieken! Van waar komt dat geld toch? Dat komt toch niet van Di Rupo zijn rekening volgens mij hé...
|
|
|||
|
|||
Dat is dan weer stof voor een andere discussie. Ik denk trouwens dat je miljoen met miljard verwisselt, en een exit van Griekenland kan ons nog meer geld gaan kosten, hoewel men nu ook maar probeert een bodemloze put te vullen. Maar dat is volledig naast de kwestie van dit artikel dus laten we deze discussie ergens anders voeren.
Laatst aangepast door StijnLauryssens : 28th November 2012 om 15:06 |
|
|||
|
|||
Nee nee, ze krijgen van de EU 43,7 miljard euro was op Het Journaal. 20 miljoen euro hiervan kwam van België.
|
|
|||
|
|||
Is dat dan zo positief volgens jou dat mensen op de ziekenkas zwartwerken? Wat ik daarmee bedoel is: ook de Belgen profiteren van het systeem dat aangeboden wordt
![]() De link die ik maak met asielzoekers is: zij hebben de papieren niet dus KUNNEN niet werken! Nogmaals mijn vraag: heb jij ooit al iets aan de sociale zekerheid afgedragen? Ik heb nog géén eurocent afgedragen aan de sociale zekerheid. Maar ik krijg er wel voor terug via mijn ouders, via buren, via vrienden, kennissen en ja, ook onbekende mensen die wél bijdragen aan de sociale zekerheid. Wanneer ik op de arbeidsmarkt terechtkom, zal ik ook meewerken aan de sociale zekerheid. Dat is toch solidariteit? Enkele weken geleden zaten er nog een honderdtal asielzoekers in Weelde (Ravels). Er komen geen nieuwkomers meer bij, tegen december wordt het centrum afgebouwd zodat het eind december sluit. Dat het gesloten kan worden is dat er meer mensen worden uitgewezen en de instroom beperkt wordt! Het systeem afschaffen? Nee bedankt. Wat ik wel vind is dat er een aanpassing moet komen. Asielzoekers zullen we niet meer weg kunnen denken uit onze maatschappij. 1. De asielcrisis moet onder controle gebracht worden: er moet duidelijk gemaakt worden dat België niet het land van melk en honing is. 2. Kortere asielprocedures 3. Een effectieve uitstroom: vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet ![]() Vanaf wanneer kan er dan werk gemaakt worden aan werk voor de nieuwe Belgen? Dat kan door een echte integratie. Daarom ben ik blij dat de snel Belgwet afgeschaft is die mee werk maakt van integratie en bijgevolg ook stappen op de arbeidsmarkt gezet kunnen worden.
"Zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed." Wouter Beke Laatst aangepast door nic.andriessen : 28th November 2012 om 17:05 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Vele buitenlanders WILLEN werken, maar KUNNEN dit nog niet, zoals Nic zei. Ik denk daarom dat het belangrijk is dat je je inderdaad wat meer open moet stellen en je niet alleen mag focussen op één slecht ding. |
|
|||
|
|||
Ik vind het allemaal knap verwoord van jullie, maar toch blijf ik bij mijn mening. Er is werk voor zij die willen werken.
|
|
|||
|
|||
Proficiat, maar daar ging het artikel niet over. Het ging over asielzoekers en niet over jouw (overigens erg kort door de bocht-)visie over werken.