actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th November 2012, 15:12
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Cedric, ik vind uw reactie echt niet gepast. Besef je wel dat je dan even slecht bent als de persoon in kwestie!? In elke persoon schuilt dan precies toch een potentiële moordenaar, zo blijkt... Als je al die gruweldaden zou goedkeuren bij de wet om al de slechteriken ermee aan te pakken, waar gaat het dan naartoe met onze samenleving!? Dan keuren we zaken goed die we tevens ook bestraffen. Ik zou het niet op mijn geweten kunnen hebben om een moordenaar en pedofiel (hoe slecht ze ook zijn!!) te martelen. Dan schuilt er in uzelf een even slecht persoon, want je kan zelf zo'n zaken doen met mensen... Ik zeg het nog eens: waar gaat het dan met de wereld naartoe... Ik wil niet moraliserend overkomen, maar hier is het misschien toch beter dat ik het even doe. Lees de 10 geboden en probeer voor jezelf er enige waarden in te vinden. De moordenaars, verkrachters, pedofielen etc. kunnen zich er dan niet aan houden, maar jij als 'normaal persoon' zou dit toch wel moeten kunnen zeker erboven moeten staan. Als leerkracht mag je zoiets toch niet verkondigen, daarmee ga je aan de leerlingen duidelijk maken dat je het kwaad met het kwade moet bestrijden en dat mag toch niet de boodschap zijn?
Met citaat antwoorden
Oud 26th November 2012, 15:29
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Evelien, het is waar wat je zegt. Cedric moet af en toe misschien een blad voor de mond nemen en het allemaal niet zo "hard" zeggen. Natuurlijk snap ik wat jij hier nu van denkt. Maar mocht jouw kind verkracht en mishandelt geweest zijn door deze man, zou je niets liever willen dan dat de woorden van Cedric werden uitgevoerd volgens mij. Als buitenstaander is het makkelijk om te zeggen dat hij gewoon in de gevangenis moet blijven, maar weet je hoe goed hij het daar wel niet heeft? Hij heeft een beter leven als een zwerver, en hij verdient dat niet. Een zwerver verdient meer als hem, maar toch heeft de zwerver minder. De doodstraf zou volgens mij wel kunnen helpen tegen sommige mensen, maar sommige mensen zijn gewoon zot in het hoofd en hebben nergens bang voor. Natuurlijk zou ik dan voor een gewone doodstraf kiezen in plaats van zijn daden op zichzelf te laten uitvoeren.
Oud 26th November 2012, 16:07
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Evelien, een vriendin van mij is vorig jaar verkracht geweest. Ik weet goed genoeg waarover ik spreek, het meisje heeft nu nog nachtmerries, kan niet goed slapen, ... Ik geef eerlijk toe dat ik geen al te goed mens ben, zoals niemand, maar als je het van redelijk kortbij allemaal meemaakt, dan zal jouw mening ook snel veranderen, geloof me maar.

Ze is wel niet verkracht geweest door Dutroux, maar de feiten waren even gruwelijk. Had ze niet gedaan alsof ze dood was, dan hadden ze haar blijven wurgen en was ze uiteindelijk toch gestorven.

De dader heeft (ocharme) maar 16 jaar cel gekregen, en na 5 jaar komt hij waarschijnlijk toch weer vrij. Dat is nu onze maatschappij, alles kan en alles mag. Alleen door hardhandig op te treden kunnen we deze 'illusie' eruit filteren en terug een 'normale maatschappij' verkrijgen. (In hoeverre dit nog mogelijk zal zijn...)

Ik heb respect voor jouw standpunt, want ik ben voor vrije meningsuiting. Maar ik hoop dat je nu inziet dat ik deze reactie niet zomaar zet.

Laatst aangepast door c*dric.willemsen : 26th November 2012 om 16:28
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.